جواد شاکری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورودی به استان در 6 روز نخست اجرای طرح نوروزی 98 (25 اسفند 97 تا یکم فروردین 98) 6 درصد و ورودی به شهر قم هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی ادامه داد: درمدت اجرای طرح نوروزی 98، سامانه های ترافیکی استان، خروج 966 هزار و 793 دستگاه خودرو از استان را ثبت کرده است.
وی با اشاره به وجود سامانه های مختلف ترافیکی ثبت تخلفات رانندگی و شمارش کننده در تمامی محورهای مواصلاتی استان گفت: از 25 اسفند 97 تا ساعت 24 اول فرودین ماه، 14 هزار تخلف توسط دوربین های ترافیکی قم ثبت شده که تمام این تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز بوده است.
شاکری با تاکید بر ضرورت رانندگی ایمن با سرعت مجاز توسط رانندگان ادامه داد: سامانه های ثبت تخلفات رانندگی محورهای مواصلاتی قم علاوه بر ثبت سرعت لحظه ای امکان ثبت سرعت متوسط را دارند.
وی با بیان اینکه در 6 روز نخست اجرای طرح نوروزی در قم روزانه به طور میانگین 2 هزار و 300 تخلف در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است، افزود: تاکنون بیشترین تخلفات ثبت شده در آزادراه تهران به قم در 2 محور رفت و برگشت، آزادراه قم به کاشان و نیزار به قم بوده است.
شاکری گفت: در نخستین روز سال 98 ، 155 هزار و 547 خودرو وارد شهر قم شده که بیشترین تردد ثبت شده مربوط به آزادراه تهران به قم با تردد 75 هزار و 164 خودرو بوده است.
وی با اشاره به استفاده از سامانه های جدید پلاک خوان در این مرکز افزود: در این سامانه امکان تعیین درصد پلاک استان هایی که بیشترین تردد را در قم داشته اند وجود دارد که بر اساس آمارهای این سامانه، خودروهای دارای پلاک تهران با 40 درصد، اصفهان با 9 درصد، مرکزی با 5 درصد و لرستان با 4 درصد بیشترین خودروهای ورودی به قم بوده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.