به گزارش ایرنا، وحید مقدم روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائران درقم افزود: 300 دستگاه اتوبوس و 6 هزار دستگاه تاکسی نیز وظیفه جابه جایی مسافران را در داخل شهر به عهده دارند.
به گفته وی، امسال 50 دستگاه اتوبوس جدید از سوی شهرداری خریداری شده و 100 دستگاه اتوبوس دیگر نیز در حال خریداری است تا ناوگان حمل و نقل مسافری قم نوسازی شود.
وی بیان کرد: امسال با همکاری شهرداری پارکینگ شهید کاظمی را که ظرفیت پارک 700 دستگاه خودرو دارد را از امروز در اختیار مسافران قرار داده ایم که نقش بسزایی در کاهش ترافیک سطح شهر خواهد داشت.
به گفته وی، سال گذشته روزانه 150 هزار دستگاه خودرو وارد شهر شده است که مدیریت این تعداد با معابر کم عرض قم مشکل است.
وی اضافه کرد: با توجه به این که در سال های گذشته وجود ترافیک سنگین در عوارضی قم- تهران مشکل ساز بود، از شب گذشته عوارض به صورت الکترونیکی فعال شده است تا خودروها در عوارضی قم- تهران توقف نکنند و ترافیک روان شود.
وی گفت: میزان تصادفات نوروز 97 نسبت به نوروز 96 افزایش نداشت و امسال نیز در حالی که 2 روز از آغاز اجرای طرح نورزی گذشته، تاکنون تصادف منجر به فوت گزارش نشده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که در مدت مشابه پارسال 2 تَن در محورهای قم فوت کرده بودند، امسال فوتی ها 200 درصد کاهش یافته است.

** رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی قم نیز دراین جلسه گفت: کمبود پارکینگ عامل بیشترین مشکلات ترافیکی چند سال گذشته شهر قم بود که امسال با راه اندازی پارکینگ شهید کاظمی فضای مناسبی برای پارک خودروی مسافران ایجاد شده است.
علی حسن قیصری افزود: ممکن است در برخی ساعت های روز مجبور شویم مسیری مثل بلواز زائر را مسدود نماییم تا طرح ترافیکی را برای ساماندهی مسافران انجام دهیم.
وی اضافه کرد: در نوروز امسال، 30 تیم خودرویی، 60 تیم موتور سوار و 60 تیم پیاده داخل شهر و بیش از 60 تیم پلیس راه، محورهای مواصلاتی قم را مدیریت می کنند.
وی ادامه داد: نیروهای پلیس راهور موظف شده اند برای هر تصادفی که رخ می دهد، فارغ از میزان خسارت، کروکی را در سر صحنه به طرفین تحویل دهند تا زائران و شهروندان معطل نشوند.
قیصری خاطرنشان کرد: اعمال قانون فقط برای تخلفات حادثه ساز خواهد بود تا نارضایتی زائران به حداقل برسد و انتقال خودرو ها توسط جرثقیل نیز در مواردی خواهد بود که مسیر را مسدود کرده باشد.
به گفته وی، تا 17 فروردین ماه 98، هیچ موتورسیکلتی به دلیل تخلفات به پارکینگ منتقل نخواهد شد.
وی گفت: نیروهای راهور قم امشب و فرداشب تا پاسی از شب برای تامین نظم و انضباط آمد و شد خودروها را در سطح شهر مدیریت می نمایند.

** رئیس گروه مسافری اداره کل راه آهن قم نیز با بیان اینکه بیش از 60 رام قطار از حوزه استحفاظی قم آمد و شد دارد، گفت: امسال سکوی خودرو برای قطارهایی که عازم مشهد هستند، به بهره برداری رسید و ظرفیت قطارهای قم- تهران و قم- مشهد نیز افزایش یافته است.
محمد عادل نیا افزود: محلی برای استقرار تاکسی در کنار ایستگاه قطار در نظر گرفته شده تا در آمد و شد مسافران تسهیل شود.
در جلسه ستاد تسهیلات زائران که با حضور آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) در سالن جلسات حرم برگزار شد، اعضای ستاد گزارشی از عملکرد کمیته های 11 گانه ارائه دادند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.