حمید سالاری روز شنبه درگفت و گو با ایرنا، افزود: پیش فروش بلیت های اتوبوس برون شهری از 12 اسفندماه آغاز شده و تا زمانی که ظرفیت پر شود، ادامه دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به این که در نوروز تقاضای مسافرت به شهر مشهد و شهرهای شمالی افزایش می یابد، تعداد بیشتری اتوبوس برای این مناطق در نظر گرفته می شود.
وی ادامه داد: در استان قم یک پایانه مسافربری کوثر در محور قدیم قم- تهران و هفت پارکسوار از جمله فدک، امامزاده جمال الدین(ع) و ولیعصر(عج) فعال است.
سالاری بیان کرد: نظارت اداره راهداری در طرح نوروزی 98، از امروز آغاز شد و تا 17 فروردین سال آینده ادامه دارد و در زمینه های مختلف از جمله اتوبوس های برون شهری، پایانه های مسافربری، مجتمع های خدمات رفاهی، نظارت بر امداد خودروها و کنترل فنی و ایمنی اتوبوس ها انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که اتوبوس ها زیر نظر شرکت های مختلف قرار دارند، نظارت های خاص اعمال می شود تا اتوبوس ها از لحاظ کپسول آتش نشانی، لاستیک، کمربندهای ایمنی و چکش ایمنی داخل اتوبوس ایمن سازی نمایند.
به گفته وی، تیم های بازرسی شامل تیم حمل و نقل مسافربری، نظارت بر مجتمع های خدماتی رفاهی و امدادخودروها می باشد و 2 گشت راهداری و یک گشت حریم نیز ایمنی راه ها را بازرسی و نظارت می کند.
350 کیلومتر آزادراه، 400 کیلومتر بزرگراه و 500 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در قم وجود دارد. این استان دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.