به گزارش ایرنا، ابوالفضل شریفی روز دوشنبه در دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم در سالن جلسه های فرمانداری اظهار داشت: در این مدت 15 هزار و 437 تن معتاد نیز دستگیر شدند.
وی تعداد خرده فروشان مواد دستگیر شده در بخش های تابعه قم را نیز یکهزار و 452 تن ذکر کرد و افزود: در مقایسه با سال گذشته میزان کشفیات مواد مخدر 110 درصد و دستگیری خرده فروشان نیز 21 درصد افزایش،ولی در زمینه دستگیری معتادان 24 درصد کاهش داشته ایم.
وی با اشاره به اینکه امسال مشروبات الکلی زیادی نیز در بخش های قم کشف شده است، خاطرنشان کرد: در میان معتادان دستگیر شده سه هزار تن سارق نیز شناسایی شدند.
شریفی همچنین با اشاره به کشف 10 قبضه سلاح گرم در قالب 144 طرح تخصصی قدر، یادآور شد: 90 درصد دستگیری ها و کشفیات، توسط رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان و اکیپ نیروی مقاومت بسیج و مابقی نیز از سوی کلانتری ها صورت گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 57 کیلوگرم از مواد مخدر در یک ماه گذشته کشف شده است، بیان داشت: طی این مدت 791 تن معتاد و 115 تن خرده فروش مواد مخدر در قالب 15 طرح تخصصی قدر دستگیر شدند.
دبیر شورای مواد مخدر قم همچنین با اشاره به اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر و مکان های عمومی استان از اول اسفندماه جاری، اضافه کرد: این طرح تا دوازدهم اسفند با هزینه اداره کل بهزیستی ادامه پیدا کرد، ولی از روز سیزدهم اسفند براساس ابلاغیه کشوری مبنی بر جمع آوری معتادان یاد شده از سوی شورای مبارزه با مواد مخدر این کار توسط این شورا در مدت 80 روز آغاز شد.
شریفی افزود: برای اجرای طرح مذکور مکاتبه هایی با مسئولان پنج کمپ نگهداری و ترک اعتیاد استان انجام و رونوشت آن نیزبه دادستانی واداره کل بهزیستی ارسال شده است.
11 مرکز ترک اعتیاد شامل 9 مرکز اختیاری و 2 مرکز اجباری در قم وجود دارد.
102 مرکز فرهنگی و درمانی و 35 سازمان مردم نهاد در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب در حوزه مواد مخدر قم‌ فعالیت دارند.
قم دارای یک شهرستان و پنج بخش است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از ابتدای شروع این طرح 219 تن توسط اکیپ معضلات اجتماعی استان دستگیر شدند، گفت: 56 زن، 12 کودک و 17 نفر از اتباع کشورهای دیگر در بین افراد دستگیر شده وجود دارند.
شریفی با بیان اعتیاد 93 تن از افراد متجاهر دستگیر شده مورد تایید قرار گرفته و به کمپ های مورد نظر و اداره کل زندان ها تحویل داده شدند، تصریح کرد: بقیه این افراد که از نقاط دیگر کشور بودند، به شهرهای خود برگردانده شدند، ولی باید برای جلوگیری از بازگشت مجدد آنها به چرخه افراد متجاهر و معتاد تدبیری اندیشیده شود.
شریفی گفت: افراد بی خانمان که در نقاط مختلف شهر سرگردان هستند، متجاهر محسوب می شوند، و به دلیل تاثیری که این گونه افراد در بالا رفتن آمار سرقت در جامعه دارند، نیروهای بسیج باید عوامل نیروی انتظامی را در شناسایی محل اختفای آنها کمک کنند.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.