به گزارش ایرنا، بهرام سرمست روز پنجشنبه در کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار قم در تالار امام جواد(ع) استانداری افزود: توزیع سوخت یورو 4 در تمام جایگاه های قم، اجرای تخصیص حقابه زیست محیطی دریاچه نمک در شورای عالی آب، طرح موضوع وضعیت تالاب های استان در شورای عالی محیط زیست و پیگیری ردیف بودجه اختصاصی پیرامون مباحث زیست محیطی در اعتبارات سالیانه دستگاه های اجرایی از دیگر اقدام هایی است که توسط استانداری قم به منظور کمک به محیط زیست استان انجام شد.
وی بیان کرد: هماهنگی خوبی میان دستگاه های اجرایی استان به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل حفاظت محیط زیست قم برای توجه به مسائل زیست محیطی وجود دارد و تلاش می شود در همه مجوزهای صادر شده در بخش های مختلف، استانداردهای محیط زیست به خصوص در بحث کاهش آلودگی هوا، مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: شب گذشته در جریان تصویب بودجه شهرداری قم با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین سرمایه گذار برای اجرای طرح های نیمه تمام استان همچون منوریل و فرودگاه مذاکراتی شد که این مساله را پیگیری و به زودی عملیاتی می کنیم.
اعضای شورای اسلامی شهر قم چهارشنبه شب در هشتاد و ششمین جلسه علنی این شورا، بودجه 21 هزار و 640 میلیارد ریالی سال 98 شهرداری را به تصویب رساندند.
همچنین در این کارگروه معاون عمرانی استانداری قم گفت: 400 هزار هکتار از مساحت استان در حال بیابان شدن است که لازم است برای جلوگیری از این اتفاق اقدام های لازم صورت گیرد.
محسن بهشتی در ادامه افزود: برای مقابله با پدیده گرد و خاک ناشی از خشک شدن دریاچه نمک باید کمیته ای با حضور هفت استاندار اطراف این دریاچه در سازمان محیط زیست تشکیل و مسائل این دریاچه با نگاه ملی حل شود.
وی ادامه داد: قم در زمینه اجرای قانون هوای پاک از جمله استان های پیشگام کشور است و در طرح های مختلف تفصیلی شهر آن را درنظر داشته که نمونه آن در اجرای طرح پیاده راه سازی مناطق مرکزی شهر قابل مشاهده است.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.