به گزارش ایرنا، اکبر میرشکار روز سه شنبه در نخستین گردهمایی مجمع مدیران خیراندیش مدارس استان قم در تالار آموزش مرکز آموزشی - رفاهی فرهنگیان اظهار کرد: در حال حاضر 41 هزار تَن در قالب 22 هزار خانواده به عنوان نیازمند در این استان شناسایی شده اند که به آنها خدمات رسانی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: در 10 ماه امسال، به هر تن از نیازمندان به صورت میانگین مبلغ 2 میلیون و 530 هزار ریال به صورت مستمری و یا تهیه مسکن، جهیزیه و درمان کمک شده است.
وی با بیان این که در طرح اکرام ایتام حدود یک هزار و 800 یتیم را زیر پوشش داریم، اظهار کرد: این افراد حدود 17 هزار حامی دارند که 33 درصد از این حامیان از مجموعه آموزش و پرورش قم هستند.
میرشکار افزود: بالاترین مبلغ پرداختی به ایتام در کل کشور مربوط به استان قم است که از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه به هر یتیم حدود 30 میلیون ریال توسط حامیان کمک شده است.
وی با بیان این که تمام این کمک ها برای رفع نیاز مستمندان است، گفت: کوشش می کنیم تا قم در این زمینه الگویی برای سایر استان های کشور باشد.
وی با تاکید بر تعامل با مجمع مدیران خیراندیش مدارس استان قم گفت: ماموریت ما رسیدگی به امور نیازمندان در بخش های مختلف است و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، رسیدگی به امور دانش آموزان بی بضاعت و جلوگیری از ترک تحصیل آنها وظیفه ما است.
میرشکار تصریح کرد: تلاش می کنیم که کمک به نیازمندان به صورت مردمی و توسط مسجدها و مدرسه ها انجام شود و کار ما بیشتر نظارتی باشد و از مراجعه مستقیم مددجویان به کمیته امداد خودداری کنیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم خاطرنشان کرد: سال گذشته مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون ریال توسط مدرسه های استان برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت جمع آوری شد.
وی با بیان این که کمیته امداد نقش واسطه دارد تا کمک ها و امانت های مردمی را به دست نیازمندان برساند، گفت: تمام تلاش ما این است که با حفظ شان و کرامت افراد و بدون منت به نیازمندان کمک صورت بگیرد.
وی با اشاره به تعامل و همکاری آموزش و پرورش با کمیته امداد در طول سال، تاکید کرد: لازم است که فعالیت ها و برنامه های کمیته امداد امام خمینی اطلاع رسانی شود تا مردم در روند کمک رسانی این نهاد قرار بگیرند.
مجمع مدیران خیراندیش مدارس استان قم به منظور جمع آوری کمک های مردمی و افراد نیکوکار و کمک به دانش آموزان نیازمند این استان تشکیل شده است.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.