به گزارش ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی روز سه شنبه در نخستین همایش «زن و رسانه» با بیان این که ویژگی های خاصی در قم به ویژه در بخش رسانه وجود دارد، افزود: خبرنگاران قم به دلیل این که خبرهای مهمی در این استان تولید می شود، وظیفه سنگینی دارند.
وی اضافه کرد: روزهای پایانی هر هفته، مسئولانی از کشور به قم سفر می کنند و اخبار مهمی از طریق رسانه های استان مخابره می شود.
وی با اشاره به این که خبرنگاری باید با عشق و علاقه همراه باشد، بیان کرد: اگر عشق و علاقه در این عرصه نباشد، سختی ها بیشتر می شود، به ویژه برای خانم ها این دشواری ها جلوه بیشتری دارد.
حسینی کاشانی ادامه داد: بخش زیادی از کار رسانه ها توسط خانم ها انجام می شود و حتی در بخش هایی که حضور خانم ها ممکن است دشواری های خاصی داشته باشد، این قشر همراهی موثری دارند.
وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری همه اهالی رسانه شاهد موفقیت های بیشتری در عرصه فعالیت های خانه مطبوعات باشیم.

* مدیر خانه مطبوعات قم نیز در این همایش گفت: با توجه به حجم کار خبرنگاری، این قشر نمی توانند برنامه ریزی برای ساعت های کاری و غیرکاری خود داشته باشند که این مساله برای خانم ها بسیار سخت تر است.
مرتضی داستانی افزود: به طور حتم سختی کار خبرنگاری را بیش از این که خبرنگار تحمل نماید، خانواده خبرنگار باید تحمل کند که به احترام این صبر و حوصله همسران خبرنگاران، از همه آن ها در این آیین تجلیل به عمل آمد.
وی با اشاره به نقش خانم های خبرنگار در پویایی عرصه رسانه، بیان کرد: در سال های اخیر، خبرنگاران خانم رشد بسیاری خوبی از لحاظ کمی و کیفی داشتند و با اطمینان خاطر می گویم بیش از 98 درصد گزارش های رسانه های قم را خانم ها تهیه می کنند.
وی با بیان این که سخت ترین قسمت کار رسانه، گزارش نویسی است، بیان کرد: در استان قم خانم های تحصیل کرده در حوزه تخصصی رسانه بیشتر از آقایان هستند و تعداد آن ها نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
داستانی با بیان این که بخش عمده ای از پویایی رسانه های قم را مدیون خانم های خبرنگار می باشیم، ادامه داد: حدود پنج رسانه قم توسط قشر خانم مدیریت می شود.
در این همایش که حسین انتظامی عضو هیات نظارت بر مطبوعات و سرپرست خانه سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهرام سرمست استاندار قم حضور داشتند، سه تَن از خانم های خبرنگار به بیان مشکلات عرصه فعالیت خود پرداختند.
افتتاح دفتر نمایندگی خبرگزاری کتاب ایران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه های این همایش بود.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.