به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز پنجشنبه در ششمین همایش ملی سلامت معنوی در قم، با تجلیل از شخصیت دکتر عباس شیبانی، از چهره های ماندگار حوزه پزشکی، به عنوان الگوی سلامت معنوی اسلامی، افزود: بدون داشتن قهرمانانی بزرگ، نمی توانیم یک ملت زنده باشیم و همین انسان های بزرگ، استوانه های یک ملت می باشند.
وی اضافه کرد: عظمت و وسعت هر کشور، جامعه و ملتی به عظمت روح، وسعت قلب ها و قلمرو ذهن های مردان و زنان آن است و این انسان ها هستند که وقتی تجسم ارزش های یک مکتب می شوند، شکوه و عظمت آن دین و مکتب را نشان می دهند.
وی ادامه داد: خوشبختانه جامعه ایران به ویژه در تاریخ نورانی بعد از انقلاب اسلامی از نعمت داشتن اینگونه شخصیت ها بهره مند است؛ شهیدان و انسان هایی که علم، عمل و تقوا را با هم در وجود خود دارند.
سلامی بیان کرد: این افراد سرمایه های نایاب و کم یابی هستند که جامعه به واسطه آن ها راه را پیدا می کند و قشرهای مختلف را به سوی مسیر مستقیم رهنمون می کند.
وی خاطرنشان کرد: دکتر شیبانی بر آسمان افتخارات این میهن و ملت، مانند یک ستاره راه را نشان می دهد و هرگز مرگ نمی تواند زندگی پاک را از آن ها بگیرد.
وی بیان کرد: این انسان های بزرگ منش نه تنها خود مظهر زندگی پاک هستند، بلکه جامعه ای پاک ایجاد می کنند و خداوند برای این انسان ها که انصافا گوهرهای کمیاب و کاملی از حقیقت انسان هستند، شرح صدر عنایت کرده است.
وی اضافه کرد: بی توجهی به ثروت های دنیایی نشانه شرح صدر است و دنیا با همه بزرگی خود، برای چنین انسان هایی کوچک است و می توانند با سیر معنوی آسمان ها و زمین را طی کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر رشد یافته و متعالی هستیم، به برکت وجود چنین انسان هایی است که شخصیت باطنی آن ها در دامنه شخصیت ظاهریشان محدود نمی شود.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این که چنین انسان های فرهیخته ای باید ستوده شوند، گفت: این انسان ها جریانی از عمل صالح و حیات پاک ایجاد می کنند که بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به غلبه مادیات در علم پزشکی غربی، افزود: وقتی دین و اسلام بر نگرش انسان حاکم نیست و معنویت وجود ندارد، حتی پیشرفت های دانش بشری جز به تلاش برای از بین بردن انسانیت منتهی نمی شود.
وی ادامه داد: انسان هایی وجود دارند که این قائده را می شکنند، فضای جدیدی برای تنفس انسان باز و نور خدا را در زمین جلوه می کنند و طلایه داران آرامش و امنیت واقعی هستند.
سلامی با اشاره به الگوگیری از زندگی دکتر شیبانی، تاکید کرد: این سرمشق باید برای جامعه پزشکی جاودان بماند.

* دبیر شورای عالی بسیج جامعه پزشکی نیز در تمجید از شخصیت دکتر شیبانی، گفت: ایشان از همان اوایل جوانی متوجه مشکلات جامعه ایران در زمان طاغوت شد و به فعالیت سیاسی پرداخت و به دلیل این فعالیت ها در سال 1335 از دانشگاه پزشکی اخراج شد.
سید مسعود خاتمی افزود: دکتر شیبانی پیش از انقلاب سال ها عمر خود را در راه مبارزه با رژیم شاه گذراند و 13 سال را در زندان های رژیم طاغوت سپری کرد.
وی با بیان این که دکتر شیبانی پس از انقلاب، لحظه ای از خدمت رسانی دریغ نکرد، گفت: آثار خدمات گوناگون وی در بسیاری از عرصه ها به ویژه بهداشت و سلامت به چشم می خورد و لحظه های عمر خود را برای استقرار نظام عدالت در سیسم بهداشت صرف نمود.
وی اضافه کرد: صفت بارز این مرد بزرگ را نمی توان به آسانی ترسیم کرد، ولی در روح بلند او، بی نیازی به دنیا، تلاش بی وقفه، ساده زیستی و حضور در عرصه های خدمت موج می زند.
عباس شیبانی در سال 1310 متولد شد؛ وی پزشک و سیاستمدار ایرانی و عضو پیشین شورای شهر تهران است. وی منتخب هفتمین همایش چهره های ماندگار نیز می باشد.
ششمین همایش ملی سلامت معنوی با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم آغاز شد؛ این همایش فردا با معرفی و تجلیل از مقاله های برتر به کار خود پایان می دهد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.