به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه عموم پزشکی قم، سعید نمکی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید، افزود: سیاست تولید دارو در داخل را با جدیت دنبال می کنیم چرا که 3 درصد داروی وارداتی معادل 2.5 برابر 97 درصد بازار داروی کشور که تولید داخلی است، ارزبری دارد.
وی بیان کرد: همچنین کاهش واردات دارو و تقویت صنایع داخلی، به افزایش تولید و اشتغال زایی کمک می کند.
وزیر بهداشت گفت: برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که تا پایان سال آینده، مردم هیچ مشکلی نداشته باشند.
وی در ادامه گفت: طرح تحول سلامت در کاهش هزینه های بیماران، رسیدگی به بیماران خاص و صعب العلاج، تامین دارو و توسعه زیرساخت ها، باری از دوش مردم برداشت و امیدواریم با کمک خداوند این خدمات را ادامه و در مناطق محروم، گسترش دهیم.
طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت ماه سال 93 در کشور اجرایی شد و تاکنون این طرح در چهار مرحله اجرا شده که شامل درمان، بهداشت، اصلاح تعرفه های پزشکی و اصلاح نظام آموزش پزشکی است.
وی افزود: همچنین تکمیل پرونده الکترونیک سلامت باعث جلوگیری از هدررفت منابع حوزه سلامت و جلوگیری از خدمات تشخیصی غیر ضروری برای مردم می شود و در این زمینه اهتمام لازم را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: در مورد پیشگیری از بیماری ها، برنامه های مفصلی داریم و به دنبال کاهش سوانح و تلفات ناشی از آن با آموزش به مردم و اصلاح امور هستیم که در این زمینه تلاش برای رفع مشکلات جاده ها و کاهش تصادفات رانندگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
نمکی گفت: نقش علما، روحانیون، مراجع عظام تقلید، دانشگاهیان و رسانه ها به ویژه صدا و سیما در آموزش به مردم در خصوص اهمیت کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر، بسیار مهم و اساسی است.
وی بیان کرد: باید آموزش های پیشگیرانه در مورد بیماری های غیرواگیر را نهادینه کنیم تا از ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت، سرطان و بیماری های قلبی و عروقی و تحمیل هزینه های سنگین به نظام سلامت، پیشگیری شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در سفر به شهر مقدس قم ضمن زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) و بازدید برخی از طرح های حوزه سلامت استان، با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.
نمکی عصر امروز نیز با آیات عظام مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی دیدار خواهد کرد.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.