به گزارش ایرنا، محمود سیجانی روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم اظهار داشت: یک هزار و 560 میلیارد ریال این مبلغ به واحدهای تولیدی صنعتی تزریق شده است.
2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که بیش از 90 درصد آن مربوط به صنایع کوچک و متوسط است، همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.
وی سهم امسال قم از تسهیلات رونق تولید را بالغ بر 9 هزار میلیارد عنوان کرد و گفت: قم در پرداخت تسهیلات رونق تولید ششمین استان کشور به شمار می آید.
وی با اشاره به تسهیلات پرداخت شده به واحدهای صنعتی استان طی یک هفته گذشته گفت: از مجموع 283 میلیارد ریال پرونده معرفی شده به بانک های عامل رقم پرداختی حدود 50 میلیارد ریال معادل 18 درصد کل پرونده ها می باشد.
وی با بیان اینکه یک مورد از درخواست های صورت گرفته به مبلغ 30 میلیارد ریال در دست اقدام است، یادآور شد: 110 میلیارد ریال تسهیلات برابر با 41 درصد کل متقاضیان معرفی شده نیز مراحل تکمیل پرونده را طی می کند.
سیجانی خاطرنشان کرد: 9 مورد از پرونده های ارایه شده به بانک ها به دلایل عمده از قبیل بدهی های غیرجاری و بیش از حد و یا چک های برگشتی متقاضیان بازگردانده شده و یک مورد نیز به خاطر نیاز به مصوبه ستاد مرکزی رونق تولید همچنان بلاتکلیف است.

** رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز رقم تسهیلات رونق تولید معرفی شده به بخش کشاورزی در یک هفته گذشته را 18 میلیارد ریال شامل 29 پرونده ذکر کرد و افزود: از این تعداد 21 پرونده مربوط به بانک کشاورزی بوده که 51 درصد از کل رقم مصوب و تعیین تکلیف شده را تحقق بخشیده است.
محمد رضا طلایی، دلیل اصلی عدم پرداخت کامل تسهیلات درخواست شده از بانک ها را اجرا نشدن تبصره 18 قانون بودجه سال 97 کشور و موضوع استمهال وام های کشاورزی عنوان کرد و اذعان داشت: بر اساس آخرین بخش نامه بانک مرکزی استمهال بدهی های معوقه کشاورزی برای دریافت تسهیلات جدید فقط تا 800 میلیون ریال امکان پذیر است.
وی افزود: با احتساب 250 میلیون ریال اعتبار داده شده به کشاورزی استان، وام های این بخش تنها تا سقف 300 میلیون ریال امکان استمهال دارد.

** حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم نیز گفت: در این مدت از کل 56 پرونده معرفی شده برای دریافت تسهیلات رونق تولید گردشگری 18 مورد بازگردانده شده و 38 مورد در بانک ها قرار دارد، که 12 مورد به مبلغ 77 میلیارد ریال پرداخت شده و علاوه بر آن هشت پرونده نیز در حال معرفی شدن است.
قم دارای 35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 12 هزار تخت است.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.