به گزارش ایرنا از روابط عمومی کمیته امداد قم، اکبر میر شکار روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان این که در حال حاضر 22 هزار و 271 خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: در 18 ماه گذشته، از نیمه دوم سال 95 تا پایان سال 96 موفق به توانمندسازی 2 هزار خانواده از مستمری بگیران شده ایم.
وی اضافه کرد: استان قم بالاترین سرانه دریافتی اکرام مردمی را به خود اختصاص داده است که مبلغی در حدود 340 هزار تومان می باشد.
وی به مستمری پرداختی توسط کمیته امداد خمینی (ره) به نیازمندان اشاره و ادامه داد: در 9 ماه سال جاری تاکنون 340 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی به مددجویان پرداخت شده، همچنین 50 میلیارد ریال بابت هزینه های درمانی نیازمندان اختصاص یافته است.
میرشکار خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 685 دختر از خانواده های مددجو ازدواج کرده اند که به آن ها کمک هزینه های ازدواج با سرانه پرداخت 50 میلیون ریال از محل کمک های مردمی اهدا شده و این مبلغ در مورد دختران یتیم 70 میلیون ریال است.
وی با اشاره به این که در سال جاری 50 واحد مسکن برای مددجویان خریداری و تحویل شده است، افزود: به دلیل افزایش قیمت مسکن در سال جاری، رویکرد کمیته امداد از خرید مسکن به پرداخت ودیعه مسکن مددجویان تغییر کرده است که 200 خانواده از وام بلند مدت ودیعه مسکن بین 100 تا 150 میلیون ریال بهره مند شده اند.
وی اضافه کرد: برای کارگشایی و اشتغال زایی نیز بیش از سه هزار و 600 وام قرض الحسنه و بدون کارمزد، به مبلغ 130 میلیارد ریال به مددجویان و نیز پرداخت وام اشتغال به بیش از 700 تَن از کارآفرینان این نهاد و با رشد 30 درصدی از جمله این خدمات بوده است.
مدیرکل کمیته امداد قم با اشاره به طرح های اشتغالزایی روستایی کمیته امداد، افزود: این طرح ها با هدف توانمندسازی خانواده های مددجوی روستایی اجرا شده و نتایج قابل توجهی داشته است که از جمله آن ها می توان به اجرای 47 طرح اشتغالزایی در روستای سیرو و 12 طرح اشتغالزایی در روستای خورآباد از توابع بخش کهک اشاره کرد.
وی به اشتغال مددجویان در محیط زندگی اشاره کرد و گفت: 100 دستگاه تهیه چیپس میوه خریداری شده است که سرپرست خانوار در منزل خود و با در اختیار قرار دادن میوه و نیز فروش محصولات توسط کمیته امداد، سهمی مناسبی از این کار تولیدی به دست می آورد.
میرشکار با تاکید بر این که کمک های مردمی در کم ترین زمان ممکن و با نظارت کامل به دست نیازمندان واقعی می رسد، افزود: حتی یک ریال از کمک های مردمی در بخش های اداری و تشکیلاتی این نهاد صرف نمی شود، چراکه تمام هزینه های اداری کمیته امداد امام خمینی(ره) از اعتبارات دولتی انجام می شود.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.