در این مطلب می خوانیم:
معاون امور سینمای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی قم با بیان این که طی چهل سال انقلاب سینما توسعه چشگمیری داشته است، افرود: خوشبختانه سینما در قم پس از انقلاب هم در زمینه زیر ساخت و هم در بعد تربیت هنرمندان رشد خوبی داشته است.
کاظم رضوانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری جشنواره های تخصصی و موفق در قم، اظهارداشت: برگزاری جشنواره «نماز و نیایش به روایت دوربین» و «هشت نوشت» در زمینه دفاع مقدس از جمله جشنواره هایی هستند که پس از انقلاب در قم بنا و پایه گذاری شده اند.
وی با بیان این که زیر ساخت های سینمایی قم در دست توسعه است، بیان داشت: هم اکنون پنج سینمای فعال وجود دارد و پنج سینمای دیگر نیز در دست احداث است که با تکمیل آن ها سینماهای قم به 10عدد خواهد رسید.
رضوانی حضور خوب هنرمندان فیلمساز قم در جشنواره های بین المللی را از دیگر موفقیت های هنر سینما و فیلمسازی در قم دانست و اظهارداشت: در این زمینه هنرمندان خوبی را به عالم سینمای کشور افزوده ایم که گویایی رشد هنر سینمای پس از انقلاب شهر ماست.
معاون امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: تاکنون 2 فیلم میرزای قمی و صَحوری پیرامون شخصیت و زندگی میرزا ابوالقاسم بن حسن معروف به «میرزای قمی» و همچنین احمد ابن اسحاق قمی نماینده امام حسن عسکری(ع) در قم ساخته شده است.
معاون امور سینمایی فرهنگ وارشاد اسلامی قم از ساخت فیلم مستند داستانی بلند پیرامون شخصیت و زندگی امامزاده موسی مبرقع(ع) فرزند بالافصل امام جواد(ع) در قم خبر داد و بیان داشت: این فیلم که دارای ابعاد ارشادی، تربیتی، آموزشی و سرگرمی می باشد در شهرهای قم، تهران، کاشان، میبد و نراق فیلم برداری خواهد شد.
رضوانی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر، گفت: طبق توافقات انجام شده فیلم های فجر در سه سینمای آیه، ونوس، تربیت و آوینه ویژه کودکان و نوجوانان نمایش داده خواهند شد و همچنین بر اساس رایزنی صورت گرفته با امور سینمایی قرار است که در قم دو گروه فیلم «الف» و «ب» جشنواره در سینماهای قم نمایش داده شود.
وی از برگزاری جشن چهل سالگی فیلم انقلاب در قم خبرداد و افزود: درصورت هماهنگی پس از 22 بهمن این جشن در قم با حضور هنرمندان فعال و نامی کشور و قم برگزار خواهد شد.
منبع: روزنامه شاخه سبز
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.