مرتضی صبوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: آسمان قم امروز تحت تاثیر سامانه بارشی فعال قرار گرفته و همراه با بارش باران و برف، مه آلود و کاهش دما می باشد.
وی اضافه کرد: از اوایل شب به تدریج از تراکم ابرها کاسته و بر سرعت وزش باد افزوده می شود که امروز وزش باد در ارتفاعات به نسبت شدید خواهد بود.
وی با بیان این که با عبور کامل این سامانه بارشی، فردا آسمان قم صاف خواهد بود، بیان کرد: پس فردا وضعیت آسمان قم کمی ابری است و از روز یکشنبه نیز سامانه بارشی ضعیف تری وارد استان می شود.
صبوری پیش بینی کرد: بیشینه دمای قم امروز، فردا و پس فردا عصر به ترتیب 6، 13 و 13 درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما نیز فردا صبح یک درجه سانتیگراد بالای صفر و پس فردا صبح نیز یک درجه زیر صفر شود.
وی به بارش برف و باران از روز گذشته تا ساعت 09:30 امروز صبح اشاره و بیان کرد: میزان بارش در ایستگاه های دستجرد، سلفچگان، کهک، جعفریه، جمکران، قم و کوه سفید به ترتیب 11.5، 8.2، 8، 7.5، 4.5، 3.7 و 2.5 ثبت شده است.
وی خاطرنشان کرد: میزان بارش در شهر قم از ابتدای سال زراعی امسال (اول مهرماه) تاکنون، حدود 72 میلی متر و در مدت مشابه سال گذشته 6.9 میلی متر بوده است.
13 ایستگاه هواشناسی شامل 11 ایستگاه سینوپتیک هواشناسی خودکار و 2 ایستگاه جاده ای و همچنین 52 ایستگاه باران سنج، 35 ایستگاه باران سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج در استان قم فعال است.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.