به گزارش ایرنا، حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا روز شنبه در دیدار با آیت‌ الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید، اظهار کرد: در حال حاضر نسبت به قبل از انقلاب درصد بی سوادان در میان زنان و مردان و جمعیت شهری و روستایی قم کاهش یافته است.
وی نهضت سوادآموزی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در استان قم 120 تَن را شناسایی کرده ایم که تحصیل خود را از نهضت سوادآموزی شروع کرده اند و امروز به درجه های عالی علمی در حوزه و دانشگاه رسیده اند و یا جزو افراد کارآفرین هستند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس خوداظهاری افراد در کشور، 2 میلیون و 700 هزار تَن اعلام کرده اند که بی سواد هستند که امیدوار هستیم در آینده نزدیک این میزان کاهش پیدا کند.
قاسمی نیا با بیان این که حدود 230 ساعت در کنار سوادآموزی به افراد آموزش روخوانی قرآن کریم و آشنایی با معارف اسلامی ارائه می دهیم، گفت: طرح آموزشی «نماز کلید بهشت» در این استان نیز در حال اجراست.
وی با بیان این که تمام خانه‌ ها و مسجدها پایگاه اصلی نهضت سوادآموزی در استان هستند، ابراز امیدواری کرد که فعالیت‌ های صورت گرفته در آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی در راستای بصیرت افزایی هر چه بیشتر در جامعه باشد.
وی همچنین با بیان این که نهضت سوادآموزی، 176 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهار کرد: سه تَن از این شهدا به نام های احمد علیخانی، محمدعلی ملک محمدی و فاطمه حاجی بابایی از استان قم هستند.
اول تا هفتم دی ماه به عنوان هفته سوادآموزی نامگذاری و هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سال 1358 روز سوادآموزی نامیده شده است.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.