اکبر ابدالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: یکی از مهمترین زیرساخت ها و ابزارهای مورد نیاز برای تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و ارتقا جایگاه ایران در سطح آسیا و جهان، داشتن اقتصادی پویا و مقاوم است، اگر اقتصاد ما تنها وابسته به نفت باشد و هر وقت دشمن خواست بتواند آن را تحریم کند، این چنین اقتصادی نمی تواند ما را به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برساند.
وی با اشاره به اینکه ملتی می تواند تمدن نوین اسلامی را پیاده سازی کند که در تمام زمینه های اقتصادی شاخص و کارآمد باشد، افزود: البته پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش های بسیاری برای کارآمدسازی و تاب آوری اقتصادی ایران در برابر تهدیدات بیرونی صورت گرفت و امروز ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا را دارد اما برای رسیدن به افق های متعالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید اقتصاد خود را بیش از پیش مقاوم کنیم.
وی ادامه داد: شاخص های اقتصاد مقاومتی در بسیاری از تدابیر 56 گانه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، مطرح شده و اهدافی همچون جدا کردن اقتصاد ایران از فروش تک محصولی نفت، صادرت محور شدن تولیدات کشور، تسهیل کسب و کار برای ثروت آفرینی بیشتر و اهتمام به دانش بنیان شدن اقتصاد در آن مورد توجه قرار گرفته است.
کارشناس اقتصاد مقاومتی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: برای اجرای موفق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید همه دستگاه ها و ظرفیت های کشور از جمله توانمندهای شرکت های دانش بنیان برای کمک به اقتصاد ملی و تقویت آن بسیج شود تا با افزایش سطح تولیدات کشور و ورود کالاهای ایرانی به بازارهای بین المللی، بیکاری و فقر ریشه کن گردد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تمدن نوین اسلامی، افقی است که توسط امام راحل و مقام معظم رهبری برای انقلاب اسلامی ترسیم شده و محتوای اصلی آن احیای سبک زندگی مردم بر اساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت می باشد.
وی ادامه داد: در مقابل این تمدن نوین اسلامی، تمدن غرب و نسخه های سبک زندگی وابسته به آن را داریم که می خواهد تمام عرصه های زندگی بشریت را غربی سازی و وابسته به خود کند.
ابدالی گفت: در مقابل تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت این حس را به ما می دهد که خودمان توانایی تدوین بهترین الگوها، آن هم برای مدیریت 50 ساله کشور را داریم و نیازی نیست از مدل های غربی تبعیت کنیم.
رهبر معظم انقلاب اسلامی دوم خرداد سال 1390 در حکمی فرمان تاسیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را صادر و اعضای شورای عالی آن را منصوب کردند؛ در همین راستا طی سال های گذشته با کمک فرهیختگان و دانشمندان مختلف، سندی تهیه و تنظیم شد که در پنج بخش شامل مبانی، آرمان، رسالت، افق و تدابیر و با 56 بند، به مسائل مختلف کشور در بعد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و حتی بین المللی می پردازد.
طی فراخوانی از سوی مقام معظم رهبری که در مهر ماه امسال ابلاغ شد از تمام دستگاه ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب نظران و استادان دانشگاه خواسته شد به بررسی بیشتر و عمیق تر این سند و ارائه نظراتی در راستای ارتقای آن بپردازند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.