به گزارش ایرنا، مجید آوری فر عصر شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم با بیان این مطلب افزود: در سال جاری 79 درصد از افراد ثبت نامی در سامانه، از تسهیلات ازدواج برخوردار شده اند و زوج های جوان از تاریخ عقد به مدت دو سال برای گرفتن این تسهیلات زمان دارند.
وی پرداخت تسهیلات از سوی بانک های عامل را وابسته به منابع قرض الحسنه آنها دانست و گفت: بانک های استان قم به ویژه بانک ملی، بین 60 تا 100 درصد افراد ثبت نامی را تسهیلات ازدواج پرداخت کرده اند و هرکس در این زمینه مشکلی داشته باشد، می تواند شکایت خود را به این دفتر ارائه دهد.

**رضا سیار فرماندار قم نیز در این جلسه بر ضرورت استفاده از فضای مجازی و فناوری های رایانه ای برای آموزش های قبل و بعد از ازدواج تأکید کرد و گفت: با وجود ظرفیت های گسترده در این حوزه، اما در زمینه تولید محتوا در فضای مجازی ضعف داریم و باید با روش های نوین این آموزش ها را در اختیار جوانان قرار دهیم.

** سعید کاویانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت آموزش های قبل و بعد از ازدواج به زوج های جوان، تصریح کرد: به دنبال برگزاری دوره های آموزشی برای 12 هزار زوج در طول سال در استان قم هستیم که به صورت متمرکز در فرهنگسرای جوان برگزار شود.

** عطاءالدین قاسمی مدیرکل امور اجتماعی استانداری نیز در این جلسه از بالا بودن آمار طلاق در قم انتقاد کرد و گفت: آموزش ها به زوج های جوان حتما باید تا پنج سال از زندگی آنها نیز ادامه داشته باشد و در این زمینه، همه اعتبارات و امکانات لازم باید بسیج شده و به ویژه زوج های جوان که نیازمند این آموزش ها هستند، شناسایی شوند.
جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم با حضور سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی ذیربط در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.
8146/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.