به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر حصاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سه مرحله، برنامه راهبردی در موضوع پژوهش در حوزه علمیه خواهران مورد توجه قرار گرفته است.
وی گفت: در مرحله نخست که یک دوره پنج ساله و تا سال 1395 بود، با شعار هر طلبه یک پژوهشگر این کار شروع شد و برای تحقق این شعار در طول سال تحصیلی اهتمام جدی به این مساله شد و در حال حاضر این مساله در حوزه علمیه خواهران نهادینه شده است.
وی ادامه داد: مرحله دوم از سال 1396 آغاز شد و تا سال 1400 ادامه دارد که در این مرحله ضمن اقدام به تربیت پژوهشگر حرفه ای و رسیدن به تولید علم دینی، در حال ایجاد مرکزهای پژوهشی ویژه طلبه های خواهر در سراسر کشور هستیم.
حصاری گفت: در مرحله سوم از سال 1400 تا 1404، نظریه پرداز از خواهران طلبه تربیت می شوند تا در جامعه علمی کشور فعالیت داشته باشند.
وی با اشاره به افق 1404 این نهاد علمی و سهیم شدن خواهران طلبه در بحث پژوهشی و علمی کشور، خاطرنشان کرد: هدف دیگر نیز آماده ساختن خواهران طلبه پژوهشگر برای تولید علم است.
وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر بازآفرینی و بازتولید علمی در کشور گفت: در حوزه علمیه خواهران به مساله پژوهش و تربیت پژوهشگر اهتمام ویژه ای داریم و شعار امسال ما بازآفرینی آثار و نظریه های علمی گذشته است.
حصاری اضافه کرد: در دوران گذشته محققان و عالمان به بسیاری از مسائل و پرسش ها پاسخ داده اند، اما نیاز است که این مطالب با ادبیات امروز به مخاطب عرضه شود تا مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند.
وی تاکید کرد: بازآفرینی این آثار از لحاظ ساختار و پردازش علمی و متناسب سازی آنان با نیازهای امروز، موجب می شود تا این آثار به چرخه علمی کشور بازگردد و پاسخگوی بسیاری از نیازهای علمی کشور باشد.
معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران همچنین با اشاره به موضوع توجه به ذائقه مخاطب، بر استفاده از فضای مجازی برای نشر مطالب دینی و علمی تاکید کرد.
وی با بیان این که یک هزار و 100 کرسی آزاداندیشی در حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور داریم، از برگزاری هفتمین دوره جشنواره رشد ویژه حوزه های علمیه خواهران خبر داد و گفت: امسال یک هزار و 300 گروه پژوهشی در این جشنواره شرکت می کنند.
حصاری؛ تبلیغ، تحقیق و تدریس را سه ماموریت اصلی طلاب دانست و خاطرنشان کرد: غنای علمی نظام تعلیم و تربیت، بالا بردن استانداردهای علمی و تولید علم دینی از هدف های این معاونت است.
وی با بیان این که طلاب در این نهاد علمی، پژوهشگری را همراه با فراگیری دروس اصلی خود می آموزند، تصریح کرد: در سال های آینده تمام استادان حوزه علمیه خواهران در کنار آموزش در امر پژوهش نیز فعال خواهند بود.
وی گفت: مرکز مشاوره پژوهشی به مناسبت هفته پژوهش با استفاده از بهترین استادان و محققان حوزه علمیه در قم راه اندازی می شود که ضمن ارائه مشاوره، منابع علمی مورد نیاز پژوهشگران نیز در آن تامین می شود.
24 تا 29 آذر به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.