به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی روز پنجشنبه در همایش ائمه جماعات مدارس استان قم در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه اظهار کرد: باید با برنامه ریزیهای جذاب تلاش کرد تا دانش آموزان به مساله معارف اسلامی از جمله نماز توجه بیشتری پیدا کنند.
وی خطاب به ائمه جماعات مدارس گفت: کار پرمسئولیتی برعهده شما قرار دارد؛ دانش آموزان در این سن، آمادگی بیشتری برای پذیرش و دریافت مطالب را دارند و باید از ظرفیت ها و توانمندی های موجود مانند انجمن اولیا و مربیان استفاده کرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: یک روحانی و معلم دلسوز و علاقه مند کارهای بسیار زیادی می تواند در زمینه تعلیم و تربیت دانش آموزان انجام دهد و اثرگذار باشد، لذا در این زمینه باید اهتمام داشته باشید.
وی با اشاره به وجود فضای مجازی و فناوری های نوین در عصر حاضر اظهار کرد: امروز شاهد القائات و ایجاد شبهه های فراوان درفضای مجازی هستیم و این مساله کار تبلیغ را سخت تر می کند.
وی با بیان این که در روایات آمده که احیای یک فرد، احیای همه مردم است، افزود: برای ارتباط بیشتر با دانش آموزان باید از روش های کسانی مانند حجت الاسلام قرائتی بهره برد و از تجربه های آنان استفاده کرد.

** حجت الاسلام والمسلمین حسن محمودی از کارشناسان نماز نیز دراین همایش درباره نحوه جذب دانش آموزان به اقامه نماز سخنانی را بیان کرد و گفت: کار با قشر دانش آموزان به ویژه در زمینه نماز از جایگاه و اهمیت بسیاری برخوردار است.

** حجت الاسلام والمسلمین مجید رجایی معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز نیز در این همایش گفت: یک دوره آموزشی مهارتی معارف نماز برای طلبه ها برگزار می شود، علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به این مرکز واقع در قم، خیابان شهدا، کوچه 22 و یا نشانی اینترنتی www.qunoot.net مراجعه کنند و یا با تلفن 37740930 با پیش شماره 025 تماس بگیرند.
این همایش با حضور ائمه جماعات مدارس قم و با همکاری جامعه مدرسین حوزه علمیه و اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد و در پایان تعدادی از شرکت کنندگان تجربه ها، دیدگاه ها، پیشنهادها و نظرهای خود را بیان کردند.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.