به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری روز دوشنبه در ششمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درقم افزود: در بهار امسال
شاهد کاهش نرخ بیکاری و درتابستان 97 با اتفاقاتی که حوزه صنعت رخ داد، شاهد افزایش نرخ بیکاری بودیم.
وی با تاکید برکاهش نرخ بیکاری تا پایان امسال، بیان کرد: به همین منظور کمیته پیشگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی تشکیل شد و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز نباید منفعلانه برخورد کند و پیگیری هایش باید عملیاتی باشد.
غضنفری ادامه داد: اگر حتی یک تَن نیز از کار بیکار شود، یعنی حداقل 10 میلیارد ریال باید برای بازگشت وی به کار سرمایه گذاری شود.
وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی و بانک ها به هم متصل باشند، جامع نگاه کنند تا به هدفگذاری برسیم.
سند توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال قم، اردیبهشت ماه سالجاری طی آیینی با حضور علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان در این استان رونمایی شد.
وی دربخش دیگری از سخنان خود، دستگاه های اجرایی را مکلف کرد که خرید کالای تولید شده درقم را در اولویت قرار دهند و در غیر این صورت آن را تایید نکنند.
غضنفری افزود: دلیلی ندارد پیمانکاری خریدهای طرح های عمرانی را از خارج استان انجام دهد و این کار از نظر اقتصادی نیز به صرفه نمی باشد.
وی با اشاره به این که اطلاع رسانی باید پیوست عملیات اقتصادی باشد، گفت: دستگاه های اجرایی مردم را از کالاهایی که در استان تولید می شود و عملکردشان در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی مطلع نمایند.
وی اضافه کرد: باید دستگاه های اداری بدانند که چه کالاهایی در استان تولید می شود و این کالاها در سامانه ستاد ایران نیز قابل مشاهده باشد.
غضنفری در ادامه گفت: سال گذشته پنج هزار میلیارد ریال سهم قم از محل تسهیلات رونق تولید بود که عملکرد استان در پایان سال به 9 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
وی تاکید کرد: دستگاه ها و بانک ها باید هر ماه 20 درصد مبلغ تخصیص یافته را جذب نمایند و در این راستا هر دستگاه و بانکی قصور کند باید پاسخگو باشد.
وی با بیان این که در حوزه اشتغال روستایی عملکرد قم جزو 10 استان برتر کشور است، گفت: با وجود اینکه چهار درصد جمعیت استان روستایی است، ولی بیش از 113 درصد در حوزه انعقاد قرار داد و بالغ بر 100 درصد سهمیه تخصیص اعتبارانجام شده که کار بزرگی است.

** مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم نیز در این جلسه گفت: در سال جاری تاکنون سه کارگروه اشتغال برگزار شده و 23 مصوبه داشته است.
مصطفی کاویانی افزود: سال گذشته سهمیه ابلاغی برای استان 2 هزار و 430 میلیارد ریال بوده که یک هزار و 150 میلیارد ریال تخصیص یافته و 233 طرح به مبلغ یک هزار و 700 میلیارد ریال به بانک ها معرفی شده است.
وی اضافه کرد: 91 طرح به مبلغ 278 میلیارد ریال با اشتغال زایی 494 تَن مصوب شده است.
وی خاطرنشان کرد: تقسیم استانی و ابلاغ به بانک ها در سال جاری هنوز صورت نگرفته است.
کاویانی گفت: برای توسعه اشتغال روستایی یک هزار و 420 میلیارد ریال سهم استان قم می باشد که در مرحله نخست 803 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی افزود: در این راستا 366 طرح به مبلغ 2 هزار و 551 میلیارد ریال به بانک ها معرفی شده که تاکنون 184 طرح به مبلغ یک هزار و 40 میلیارد ریال توسط بانک ها تصویب و تسهیلات 181 طرح نیز به مبلغ 828 میلیارد ریال با اشتغالزایی یک هزار و 241 تَن پرداخت شده است.
وی در ادامه با بیان این که اعتبارات مشاغل خانگی در سال گذشته 160 میلیارد ریال بود، بیان کرد: در این راستا 88 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که از این مبلغ 732 طرح به مبلغ 93 میلیارد ریال به بانک ها معرفی شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم اضافه کرد: در سال جاری نیز مبلغ ابلاغی کاهش یافته و 113 میلیارد ریال تخصیص یافته است که تاکنون 27 میلیارد ریال به بانک ها معرفی شده و 21 میلیارد و 300 میلیون ریال نیز برای اشتغالزایی 210 تَن پرداخت شده است.
به گفته وی، برای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی نیز 650 تَن سهیمه تخصیصی استان قم بوده که 177 بنگاه اقتصادی متقاضی طرح بودند و 993 مهارت آموز جذب این طرح شدند.
ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور اعضا در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد و طرح هایی از جمله اجرای طرح همیار تولید و پیگیری اقدامات دستگاه های اجرایی استان در خصوص مصوبه هایی ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.