به گزارش ایرنا، در این آیین طلاب به دست حضرات آیات مراجع عظام تقلید ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و سید محمدعلی علوی گرگانی معمم شدند و به لباس شریف روحانیت ملبس شدند.
خطیبان در این آیین به بیان سیره زندگی حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) پرداختند و بر پیروی از راه رسول عظیم الشان اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) تاکید کردند و مداحان نیز در این روز فرخنده به مدیحه سرایی پرداختند.
همچنین آیین های جشن و سرور به مناسبت با میلاد پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و امام صادق(ع) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، بقاع متبرک امامزادگان(ع)، مسجد مقدس جمکران، مساجد، تکیه ها و حسینیه های سراسر استان قم در حال برگزاری است.
حضرت محمد(ص) در روز 17 ربیع الاول سال 570 میلادی در مکه مکرمه دیده به جهان گشود؛ مورخان شیعه، ولادت پیامبر اکرم(ص) را در صبح جمعه هفدهم ربیع الاول و بیشتر عالمان اهل سنت، در روز دوازدهم همان ماه می دانند و امام خمینی(ره) فاصله این دو روز را هفته وحدت بین شیعه و سنی نامگذاری کرد.
امام جعفر صادق(ع) نیز در روز 17 ربیع ‌الاول سال 83 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود و در روز 25 شوال سال 148 هجری قمری در 65 سالگی در مدینه توسط منصور دوانیقی، خلیفه عباسی مسموم شد و به شهادت رسید و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.