شاهین ایل بیگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرمت ها در مقیاس های مختلف شامل ایجاد تاق های فرو ریخته، سبک سازی، حذف الحاق ها، استحکام بخشی، سفید کاری، آجر فرش و سایر موارد انجام شده است.
وی همچنین گفت: قرار بود بازار کهنه قم بازسازی شده و به عنوان بازارچه دائمی صنایع دستی استفاده شود و در اختیار هنرمندان قرار گیرد که در حال حاضر این طرح در حال بررسی است.
وی از آمد و شد وسایل نقلیه در این بازار انتقاد کرد و گفت: با توجه به مکاتبه های صورت گرفته با شهرداری قم قرار است ورودی های این بازار مسدود شده تا از آمد و شد وسایل نقلیه جلوگیری شود.
ایل بیگی خاطرنشان کرد: در این بازار کارگاه های صنایع دستی از جمله رنگرزی سنتی، چاقو سازی، خراطی، نجاری، منبت کاری و غیره فعال است.
وی بر حفظ این آثار تاریخی که در خیابان آذر قم واقع شده، تاکید کرد و گفت: همه موظف به رعایت اصول حفاظتی و میراثی از این مکان هستیم.
وی اضافه کرد: بازار کهنه قم که قدمت آن به دوران صفویه و قاجاریه باز می گردد در اواخر سال 76 به ثبت ملی میراث فرهنگی رسید و بخشی از هویت و تاریخ این استان را به نمایش می گذارد.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.