به گزارش ایرنا، سردار عبدالرضا آقاخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به این که هفته ناجا از روز سیزدهم مهرماه جاری آغاز می شود و تا نوزدهم مهرماه ادامه دارد، عنوان روز اول این هفته را «جامعه ایمانی، ارزش های اسلامی، رحمت و مهربانی» اعلام کرد و افزود: در این روز برنامه هایی از جمله پیاده روی ویژه کارکنان نیروی انتظامی قم، غبارروبی نمازخانه ها در رده های مختلف انتظامی، دیدار با خانواده معظم شهدا، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، عیادت از بیماران و برپایی چادر امدادی در مصلای قم اجرا خواهد شد.
وی عنوان روز دوم هفته ناجا را «انضباط، اقتدار، امنیت پایدار» برشمرد و گفت: در این روز برنامه صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قم در ستاد فرماندهی انتظامی قم، تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و بعیت مجدد با رهبر معظم انقلاب، گلباران بیت حضرت امام و دیدار با آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، افتتاح ساختمان جدید کلانتری 22 پردیسان، افتتاح پایگاه یکم آگاهی و افتتاح ساختمان جدید قرارگاه پلیس راه اجرا می شود.
آقاخانی با بیان این که «حرفه گرایی، تخصص، کارآموزی» عنوان روز سوم هفته ناجا می باشد گفت: اهدای خون با حضور کارکنان نیروی انتظامی، نشست با سران طوائف، همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک، نشست ائمه جماعات و شورای معتمدین پلیس و جلسه ای با شرکت های مراقبتی و انتظامی از جمله برنامه های این روز به شمار می آید.
وی، «آموزش همگانی، مشارکت عمومی، پیشگیری اجتماعی» را عنوان روز چهارم هفته ناجا اعلام و تصریح کرد: در این روز برنامه هایی از جمله ارائه مشاوره قضایی و حقوقی، اعزام گروه های سرود به مدارس، بازدید دانشجویان و دانش آموزان از مرکز فوریت های پلیس و مانور شهری موتوسواران قانونمند اجرا خواهد شد.
وی، عنوان روز پنجم هفته ناجا را «خدمتگزاری، پاسخگویی، امانت داری» دانست و افزود: قرائت پیام مهر در یکی از مدارس منتخب قم، حضور کارکنان پلس فتا در مدارس جهت ارائه آموزش، برگزاری مسابقه ورزشی محلی، بازدید از خبرگزاری ها و سخنرانی رئیسان کلانتری ها در مدارس از جمله برنامه های این روز محسوب می شود.
آقاخانی با بیان این که روز ششم این هفته به عنوان «دانش بنیانی، پژوهش محوری، روزآمدی» انتخاب شده است، برنامه های این روز را شامل کوهپیمایی همراه با زیارت عاشورا، جشنواره فرهنگی و مسابقات ورزشی، کارگاه بهداشت و درمان و برنامه خدمات مضاعف برشمرد.
وی عنوان روز هفتم هفته ناجا را «ولایتمداری، ایثارگری، شهادت» اعلام کرد و گفت: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، دیدار و گفت و گو با شماری از مراجع تقلید و اعضای شورای اسلامی شهر قم، تجلیل از حافظان قرآن کریم و غبارروبی گلزار شهدا از جمله برنامه های روز پایانی این هفته در استان به شمار می آید.

** پیشگیری از جرایم در قم سیر صعودی دارد
فرمانده انتظامی قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که روند پیشگیری از جرایم در این استان طی 40 روز گذشته سیر صعودی دارد گفت: در این مدت در کل جرایم شاهد کاهش پنج درصدی هستیم، ضمن این که با برنامه ریزی به دنبال کاهش جرایم به ویژه برخورد با جرایم خاص از جمله مزاحمت نوامیس، توزیع کنندگان مواد مخدر، احتکار و کالای قاچاق در سه ماهه سوم امسال می باشیم.
آقاخانی با بیان این که در این استان اشرافیت کامل بر جرایم وجود دارد افزود: آمارها نشان می دهد برخورد با جرایم در فضای مجازی، 700 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به این که برخورد جدی و قاطع با اراذل و اوباش نیز در دستور کار پلیس قم قرار دارد هشدار داد که اراذل و اوباش یا باید خود را اصلاح کرده و یا این استان را ترک کنند، چراکه این افراد جایی در این استان مقدس ندارند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: از هفته ناجا در مهرماه سال گذشته تا هفته ناجا در سال جاری، بیش از 6 هزار و 989 پرونده در کلانتری ها به مصالحه ختم شد که از ورود تعداد زیادی پرونده به دادسراها جلوگیری کرد.
وی به آماری از پلیس فتای قم نیز اشاره کرد و افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری، در بحث اقتصادی در فضای مجازی، 70 درصد افزایش کشف، مسائل اخلاقی 110 درصد افزایش کشف، مسائل اجتماعی 106 درصد افزایش و مسائل سیاسی صد درصد افزایش کشف مواجه بودیم.
آقاخانی ادامه داد: در این مدت، وقوع شرارت در این استان هفت درصد کاهش، دستگیری اراذل و اوباش 12 درصد افزایش، برخورد با مظاهر علنی فساد 36 درصد افزایش و کشف اقلام مخرب فرهنگی 1600 درصد افزایش یافته است.
وی در پایان سخنان خود با بیان این که در چند ماه گذشته حتی یک مورد تعرض به کامیون ها در استان قم گزارش نشده است گفت: هر شرکتی که قصد دارد باری را جابجا کند، تا استان مقصد از لحاظ امنیتی تامین می شود.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.