به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی روز چهارشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی 98-97 جامعه الزهرا(س) اظهار داشت: طلاب غیر ایرانی از 33 کشور جهان وارد این استان شده و در سال تحصیلی جدید مشغول به فراگیری علوم انسانی و اسلامی شدند.
وی افزود: این طلبه ها در سطح های مختلف دو، سه و چهار حوزه در رشته های مختلف از جمله فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآن، تعلیم و تربیت، کلام و فلسفه، مطالعات زنان، ادبیات عرب، تبلیغ، تربیت دینی کودک و نوجوان، تاریخ و فقه اهل بیت مشغول به تحصیل شدند.
وی ادامه داد: ازابتدای تاسیس این مجموعه 50 هزار بانوی طلبه از80 کشور جهان در این مکان تحصیل کرده و بعد از آن به تبلیغ و فعالیت در کشورهای خود پرداخته اند.
مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اجرای طرح آموزش پژوهش محور گفت: درصدد گنجاندن آموزش های مهارت پژوهشی در برنامه درس های طلاب هستیم تا جز واحدهای درسی اطلاق شود.
وی بیان داشت: طرح تربیت محقق و پژوهشگر به صورت کارگاهی و تخصصی در حال جریان است تا بانوان بتوانند در کنار درس های علمی به تحقیق و تبلیغ بپردازند.
مدنی خاطر نشان کرد: همچنین واحدهایی در مهارت تبلیغ در دوره عمومی طلاب گنجانده شده است تا با 6 مهارت تبلیغی آشنا شده و در جلسات کارگاهی حضور یاند.
وی از اجرای طرح دوره فقه خانواده عالی خبر داد و گفت: دوره پنج ساله برای کسانی تعریف شده که سطح چهار حوزه را طی کنند و بعد در 2 دوره پنج ساله شرکت کنند تا به عنوان صاحب نظر در خصوص فقه خانواده فعالیت کنند.
وی گفت: این طرح تا کنون در حوزه های علمیه انجام نشده بود که برای اولین بار در جامعه الزهرا(س) در حال اجراست.
مدیر جامعه الزهرا(س) از طراحی سایر دوره های تربیت مشاور و مدرس خبر داد و گفت: این برنامه ها در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت طراحی شده است تا برای بانوان طلبه اجرایی شود.
وی بیان داشت: همچنین دوره تربیت مترجم در سه رشته عربی، ترکی و انگلیسی برنامه ریزی شده که امیدواریم این دوره را گسترش دهیم و باعث ارتقای توانمندی بانوان در عرصه های مختلف شویم.
مدنی همچنین خاطر نشان کرد: در کنار برنامه های علمی و فرهنگی برای بانوان طلبه به دنبال تقویت تزکیه نفس و تهذیب با اجرای برنامه های قرآنی هستیم تا هم در جایگاه مادری و همسری و هم به عنوان یک بانوی موفق در جامعه برای سایران الگو باشند.
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.