به گزارش ایرنا، در این آیین باشکوه که در شبستان امام خمینی حرم بانوی آب و آینه ترتیب یافته بود ، مادران با در آغوش گرفتن فرزندان خویش، این داغ بزرگ و جانسوز را به ساحت فاطمه معصومه(س) تسلیت گفتند.
مادران کودکان خویش را با لباس های سبز و سربند یا علی اصغر(ع) مزین و آنان را بیمه طفل تشنه 6 ساله کربلا کردند تا در مسیر اهل بیت(ع) و فرهنگ عاشورایی ثابت قدم شوند.
مداحان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با نوحه خوانی به یاد طفل شهید روز عاشورا پرداخته و مادران بر مظلومیت این طفل کربلایی بر سر و سینه زدند.
همزمان با برگزاری آیین سوگواری حضرت علی اصغر(ع) مادران کودکان خویش را بر روی دست گرفته و هم نوا با مداحان به زمزمه 'لالایی گل زهرا لالایی علی اصغرم پرداختند و برای گریه ها و تشنگی این کودک تشنه لب اشک ماتم ریختند.
امروز مادران آمده بودند تا با تربیت عاشورایی کودکانشان با حماسه آفرینان کربلایی تجدید میثاق ببندند و برای زنده نگهداشتن قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در این داغ جانگداز به سوگ نشینند.
مسجد مقدس جمکران میعادگاه عاشقان و منتظران مهدی موعود(ع) نیز با برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی میزبان مادران و کودکان 6 ماهه ای بود که آمده بودند تا این روز را به ساحت امام عصر(عج) تسلیت گویند.
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.