فیلمساز ایرانی داور فستیوال ویدئوئکس شد

مجید موثقی فیلمساز ایرانی از سوی فستیوال ویدیوئکس Videoex به عنوان داور بخش رقابت بین‌الملل این جشنواره آثار رسیده را مورد ارزیابی قرار داد.

لینک کوتاه کپی شد

 

جی پلاس، بیست و دومین دوره فستیوال ویدیوئکس از مجید موثقی فیلمساز ایرانی ساکن سوئیس برای داوری بخش رقابت بین‌الملل دعوت کرد و این فیلمساز به همراه آدام جاسپر سینماگر استرالیایی قضاوت فیلم‌های این فستیوال را انجام دادند.
بانی فیلم نوشـت: ویدیوئکس جشنوراه‌ای قدیمی ویژه فیلم‌های تجربی در کشور سوئیس است که آثاری فراتر از سینمای داستانی مرسوم را اکران می‌کند.
اغلب این فیلم‌های این فستیوال از غافلگیری بصری و یا مفهومی غیرمنتظره و بحث‌برانگیز برخوردارند!
مجید موثقی به همراه «آدام جاسپر داور استرالیایی نزدیک به ٣۶ فیلم از ٢٠ کشور جهان را در مدت ۹ روز مشاهده و داوری کردند!
در نتیجه این داوری‌ها، فیلم «گذشته کامل» (Past Perfect) ساخته غیلمساز پرتغالی خورخه ژاکومه برنده جایزه اصلی جشنوراه شد!
همچنین هیات داوران از یک فیلم تجربی-هشت میلی‌متری به نام «کوچه ذغالی» (Charcoal Alley) ساخته «نازنین ساغری» «محصول ایران و انگلیس تقدیر ویژه کردند!
امسال پاتریک هوبر دبیر باسابقه جشنواره ویدیوئکس با شرایط سخت اپیدمی کرونا توانست این جشنواره را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت فیزیکی برگزار کند!
مجید موثقی در سال‌های اخیر داوری جشنوراه «ویزیون دور ریل» در سوئیس و همچنین داوری «جشنوراه فیلم لایپزیگ» آلمان را در سال ۲۰۱۹بر عهده داشته است که هر دو از فستیوال‌های تاثیرگذار به شمار می آیند. تا به امروز «مجید موثقی» داوری و ورکشاپ های گوناگونی در شهرهای مختلف ایران، مسکو، باتومی، مزار شریف، تورنتو ، داکا و نیون برگزار کرده است.
گفتنی‌ست هم اینک عضو انجمن کارگردانان مستند سینمای ایران، ایسفا، کانون منتقدین بین المللی تئاتر و اتحادیه خبرنگاران و منتقدین سینمایی فیپرشی در سوئیس نیز هست.

دیدگاه تان را بنویسید