به گزارش ایرنا ،علی نواداد روز چمعه در آیین نکوداشت روز خلخال افزود: استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی برای برگزاری آیین های نکواشت هفته اردبیل و سپردن کارهای مربوط به این آیین ها در مرکز استان و شهرستان ها از اهدافی بود که در برنامه های امسال هفته اردبیل به این اهداف دست یافتیم.
وی با بیان اینکه آیین های امسال که در پنج شهرستان استان برگزار شد متفاوت از برنامه های سال های گذشته بود اظهار داشت: حضور پرشور مردم به ویژه هنرمندان بخش تئاتر ،موسیقی شعر و ادب و نویسندگان در این آیین ها و تنوع برنامه های اجرا شده از جمله وجه تمایز برنامه های امسال با سال های قبل بود .
وی با تقدبر از دست اندرکاران برگزاری آیین نکوداشت روز خلخال افزود: برگزاری این چنین برنامه هایی ضمن معرفی ظرفیت های فرهنگی ،اجتماعی ،گردشگری و علمی زمینه را برای توسعه مناطق مختلف استان فراهم می کند.
وی از خلخال به عنوان بام آبی اذربایجان نام برد که با برخورداری از آسمان همواره آبی و عاری از هرگونه الاینده ها ،بهترین آب و هوا ،غنای فرهنگی ،جاذبه های طبیعی و گردشگری بکر و زیبا و وجود شور و نشاط خاص بین مردم می تواند گام های توسعه ای خود را به سرعت طی کند .
وی اظهار داشت: نیروی انسانی با سواد ،متفکر و آگاه هرمنطقه از جمله سرمایه های زیر بنایی توسعه آن منطقه می باشند که خلخال از جمله شهرستان های برخوردار از این سرمایه مهم است
وی خلخال را خواستگاه دانشمندان و فیلسوفان بزرگی همچون مولانا ابو محمد خلخالی قاضی القضات مصر،عبدالرحیم خلخالی عالم و مشروطه خواه بزرگ و پایگاه بزرگ پشتیبانی نظام اسلامی با تقدیم هفت سردار رشید و 500 شهید والا مقام به انقلاب و نظام اسلامی دانست و گفت:وجود چنین سرمایه های ارزشمندی این منطقه را همواره به عنوان یکی از مناطق عالم پرور و شهرستان انقلابی کشور معروف کرده است.
در این آیین فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پل معلق خاورمیانه روز جمعه هفته آینده در منطقه نمونه گردشگری ازناو این شهرستان خبرداد .
وی گفت:مجموعه گردشگری ازناو خلخال که با سرمایه گذاری کلان بخش خصوصی آغاز می شود شامل پل معلق به طول 460 متر مابین 2 قله ازناو ،اقامتگاه های رسمی مسافر و چندین پروژه دیگر است که با تکمیل و بهره برداری آنها تحول بزرگی در صنعت گردشگری منطقه ایجاد خواهد شد .
وی با تقدیر از مسوولان دانشگاه ازاد اسلامی واحد خلخال در امر آماده سازی و چاپ کتاب مشاهیر خلخال گفت: آیین رونمایی از این کتاب که نام بیش از 200 جهره برتر علمی ، فرهنگی ، مذهبی و فاخر در آن آمده و آثار گرانبهای سرمایه های ارزشمند منطقه در آن به چاپ رسیده همزمان با برگزاری همایش توسعه خلخال برگزار خواهد شد .
در این آیین از 9 جلد کتاب جدید نویسندگان خلخال رو نمایی شده و برنامه های متنوعی از جمله شعر ،موسیقی محلی و نمایش اجرا و از دست اندرکاران آیین نکوداشت روز خلخال تجلیل شد .
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.