به گزارش ایرنا، عزیز حبیبی روز چهارشنبه در سمپوزیوم توسعه اجتماعی و بزرگداشت مفاخر علمی اردبیل افزود:در حال حاضر دانشگاه محقق اردبیلی با 12 هزار دانشجو و 400 عضو هیات علمی در زمره دانشگاه پویا بوده بطوری که دو عضو هیات علمی این دانشگاه جزو 2 درصد دانشمندان برتر دنیا شناخته شدند.
وی اضافه کرد: این دانشگاه در 60 دوره دکتری تخصصی و 100 رشته کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش کرده و موفقیت این دانشجویان هم در کنفرانس های علمی چشمگیر بوده است .
حبیبی افزود: آموزش محوری ،پژوهش محوری ،کارآفرینی از جمله محور هایی است که دانشگاه ها سپری کرده و اکنون تبدیل علم به ثروت مورد توجه دانشگاه ها قرار گرفته است .
وی درباره تجلیل از نخبگان علمی اردبیل اظهار داشت: دانشگاه محقق اردبیلی با همکاری بنیاد نخبگان ،انجمن جامعه شناسی توسعه پایدار و استانداری اردبیل تجلیل از نخبگان و مفاخر علمی اردبیل در دانشگاه های کشور را با هدف معرفی این اندیشمندان و آشنایی نسل آینده با خصوصیات و ویژگی علمی آنان در برنامه گذاشته و امید است از اندیشه های این مفاخر بهره لازم گرفته شود.
حسین شایقی رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل هم در این جلسه گفت: این همایش سومین همایش تجلیل از نخبگان علمی و دانشگاهی اردبیل در سطح ملی و منطقه ای است که امید است در سال های آینده با شکوهتر برگزار شود .
وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی در کشور مدیون فعالیت های علمی مفاخر علمی است افزود: معرفی مفاخر علمی ،ادبی ،اجتماعی و فرهنگی از اهداف اصلی بنیاد نخبگان اردبیل است .
شایقی گفت: دانشمندان و نخبگان بزرگترین سرمایه اجتماعی هستند که می توانند در توسعه پایدار اجتماعی و تربیت نسل جوان نقش ایفا کنند .
در این همایش از پرفسورحبیب الله زنجانی ،پرفسور سیف الله سیف اللهی ،پروفسور محمد باقر بهشتی ،پرفسور محمد زاهدی اصل و پرفسور محمود علایی تجلیل شد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.