رئیس اتحادیه قصابان استان اردبیل گفت: قیمت دام زنده در ماه‌های اخیر روند صعودی به خود گرفته به طوری که پیش‌بینی می‌کنیم تا عید قربان این افزایش قیمت به 10 هزار تومان برسد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، پناه علیپور در جلسه ستاد تنظیم بازار اردبیل اظهار کرد: ما در تامین دام زنده مشکلی نداریم اما با افزایش قیمت رو به تصاعد روبرو هستیم به گونه‌ای که بسیاری از دامداران و صاحبان دام حاضر نیستند در شرایط کنونی دام خود را به فروش برسانند.
وی خاطرنشان کرد: آنها منتظر افزایش قیمت دام زنده در آستانه عید قربان هستند که پیش‌بینی می‌کنیم به ازای هر کیلو با 10 هزار تومان افزایش قیمت دام زنده روبرو شویم.
مدیر مجتمع گوشت اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه ما در حال حاضر با 12 دصد ظرفیت کار می‌کنیم ولی آمادگی داریم ظرفیت خود را با واردات دام افزایش دهیم، گفت: هم اکنون 300 نفر در مجتمع دام اردبیل مشغول فعالیت هستند و اگر قرار باشد کشتاری انجام شده و از لاشه دام‌های وارداتی کار جدا کردن دنبه و شقه آنها به انجام برسد باید در مجتمع گوشت این کار انجام شود وگرنه در خیابان و کوچه نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.
یعقوب عزیززاده عمده واردات دام را از گرجستان، ارمنستان و آذربایجان اعلام کرد و افزود: ما در مجتمع صنعتی گوشت 2 هزار تن سردخانه زیر 20 درجه داریم و اگر قرار بر ذخیره‌سازی و نگهداری گوشت مازاد باشد ما در این زمینه آمادگی همکاری با دستگاه‌های مرتبط را داریم.
وی ادامه داد: برای 20 هزار راس دام زنده محل نگهداری سرپوشیده و روباز داریم و تمام تلاش ما بر این است تا با این واردات نسبت به تنظیم بازار اقداماتی را انجام داده و نیاز فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز بیمارستانی را به نوعی تامین کنیم.
مدیر مجتمع گوشت اردبیل به موضوع واردات دام به شکل زمینی و هوایی اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از ماه‌ها رایزنی و گرفتن کد گمرکی برای فرودگاه اردبیل مقدمات کار واردات فراهم بود که باند فرودگاه اردبیل مانع نشستن هواپیمای مورد نظر شد اما با حل این مشکل تلاش می‌کنیم تا در روزهای آینده واردات دام به صورت هوایی را قطعی کنیم.
عزیززاده به مشکلات واردات زمینی دام از طریق گمرک بیله‌سوار اشاره و اظهار کرد: در این زمینه نیز مشکلات در حال رفع شدن است و انتظار می‌رود هر چه سریعتر در این حوزه کارها به سامان برسد.  
وی به بسیج تمام نیروهای فعال در مجتمع گوشت اردبیل در عید قربان برای کشتار گسترده‌تر اشاره کرد و گفت: ما حتی به صورت شبانه 3 هزار کشتار دام سبک را در کشتارگاه در این ایام شاهد بودیم و همچنان آمادگی داریم تا در عید قربان امسال نیز تامین گوشت مورد نیاز مردم را به شکل سهل و راحت فراهم کنیم.
مدیر مجتمع گوشت اردبیل به تهیه و عرضه گوشت بسته‌بندی شده برای فروشگاه‌های مختلف نیز اشاره کرد و افزود: ما آمادگی داریم با رعایت موازین بهداشتی بسته‌بندی گوشت و عرضه آن را به شکل تمام اتوماتیک انجام داده و بدون تحمیل هزینه‌های مازاد آسودگی هموطنان را در تامین گوشت سالم فراهم کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.