به گزارش ایرنا ، فیروز مهدی زاده روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی ساخت 6 واحد مسکونی محرومین در روستای خوجین خلخال افزود: 95 واحد از مجموع 155 واحد مسکونی در حال ساخت برای محرومین استان اردبیل در روستاها و 60 واحد نیز شهرها ساخته می شود.
او گفت: تاکنون در مجموع 112 واحد مسکونی با هشت هزار و 621 متر مربع با صرف اعتباری بالغ بر 46 میلیارد ریال از سوی مجمع خیرین مسکن ساز احداث و به خانواده های بی بضاعت نیازمند مسکن واگذار شده است.
وی به شروع عملیات اجرایی احداث 144 واحد مسکونی محرومین در اردبیل ، 36 واحد مسکونی در نمین و 24 واحد نیز در گرمی اشاره کرد و افزود: مجمع خیرین مسکن ساز استان به صاحبان 26 واحد مسکونی خود مالکی نیز کمک مالی کرده است.
مهدی زاده تشریح کرد: با توجه به ظرفیت های بالقوه استان می توان با حمایت و همکاری خیرین در سایر شهرستان ها و روستاها اقدام مشابه انجام داد.
وی گفت: علاوه بر تهیه سبد کالای ضروری خانوارهای بی بضاعت که خارج از حوزه وظایف انجمن خیرین مسکن ساز است نسبت به تامین کمک هزینه احداث ، خرید و یا تعمیر 33 واحد کم درآمد به ارزش 320 میلیون ریال ، تامین بخشی از هزینه رهن و اجاره منزل 27 خانواده با یک میلیارد و 300 میلیون ریال و کمک به تجهیز واحدهای مسکونی به تعداد 20 واحد با ارزش ریالی 120 میلیون ریال اقدام شده است.
او افزود: مجتمع مسکونی محرومین خلخال نیز که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد توسط بنیاد مسکن این شهرستان تکمیل خواهد شد.
به گفته وی ، این مجتمع در زمینی به مساحت 290 متر مربع و با زیربنای 410 متر مربع در 2 طبقه با صرف هزینه ای بالغ بر 4میلیارد ریال احداث خواهد شد.
وی اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه پنج جانبه امضا شده بین سازمان بهزیستی ، بنیاد مستضعفین ، بنیاد مسکن ، راه و شهرسازی و مجمع خیرین مسکن ساز در کشور هزینه ساخت مسکن محرومین در مناطق مختلف استان اردبیل از محل کمک های مالی سازمان های دولتی و مردمی یاد شده تامین خواهد شد.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی مجتمع مسکونی محرومین روستای اندبیل خلخال در آینده نزدیک آغاز می شود.
مهدی زاده از ثبت تشکل مردمی و غیردولتی مجمع خیرین مسکن ساز خلخال در سال جاری خبرداد و گفت: با فعالیت این تشکل زمینه برای افزایش فعالیت های مربوط به احداث و ساخت مسکن محرومین در این شهرستان فراهم شده است.
26 هزار و 238 خانوار در استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد هستند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.