به گزارش ایرنا، خلیل نیکشاد روز چهارشنبه افزود: امسال 305 هزار و 886 هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل زیر کشت گندم رفته که از این مقدار 70 هزار و 895 هکتار آن آبی و 234 هزار و 991 هکتار هم به صورت دیم است.
وی با بیان اینکه امسال نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان 13 هزار ریال می باشد، اظهار داشت: 57 مرکز خرید با 300 نفر نیروی انسانی در نقاط مختلف استان گندم تولیدی کشاورزان را می خرند.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود امسال میزان تولید گندم در این استان به 600 هزار تن برسد که در مقایسه با سال گذشته کمی کاهش یافته است.
وی میزان کاهش محصول گندم استان در سال جاری را حدود 100 هزار تن اعلام کرد و دلیل اصلی آن را کمبود بارندگی ها دانست.
نیکشاد گفت: پیش بینی می شود از این مقدار تولید گندم شرکت های تولید بذر استان بیش از 35 هزار تن بذر خام استحصال کنند که علاوه بر تامین نیاز داخل استان مابقی روانه بازار مصرف استان های همجوار خواهد شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل کیفیت گندم تولیدی استان را مرغوب‌ترین نوع گندم تولیدی در کشور دانست و افزود: 17 رقم گندم در استان کشت و زرع می‌شود که از نظر کیفیت در قیاس با سایر مناطق کشور بسیار مرغوب و با کیفیت می‌باشد.
وی اظهار داشت: برداشت گندم در شمال استان در شهرستان های پارس آباد، بیله‌سوار و گرمی پایان یافته و در سایر نقاط از جمله مرکز و جنوب استان کار برداشت همچنان ادامه دارد.
وی درباره پرداخت به موقع بهای گندم های خریداری شده نیز گفت: 50 درصد بهای گندم خریداری شده از کشاورزان در کمترین زمان ممکن به آنها پرداخت شده است.
او بیان کرد: هیچ مشکلی در پرداخت بهای گندم تحویلی کشاورزان وجود ندارد و به صورت منظم با خرید گندم بهای آن به موقع به گندمکاران پرداخت می شود.
پارسال استان اردبیل با تولید بیش از 740 هزار تن گندم و خرید 550 هزار تن آن رتبه چهار کشور را کسب کرد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.