عاطف ناصری روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: پیست اسکی 'فندقلو' دو منظوره بوده و با بهسازی و راه اندازی بالابر مخصوص، آماده استفاده ورزشکاران و علاقه مندان به صورت حرفه ای می باشد.
وی بیان کرد: این پیست به بهسازی و نیز رفع برخی از نارسایی ها نیاز داشت که هم اکنون مشکلات و نارسایی های آن مرتفع شده آماده استفاده است.
او به برگزاری اردوی آماده سازی تیم های ملی اسکی روی چمن زنان و مردان به مدت 20 روز در تیر ماه سا لجاری در این پیست اشاره کرد و افزود: این پیست در شهرویور ماه میزبان مسابقات اسکی روی چمن قهرمانی جهان خواهد بود.
وی با بیان اینکه اردوهای تیم ملی اسکی روی چمن کشور در رده های سنی مختلف بیشتر دراین پیست برگزار می‌گردد اظهار داشت: از ویژگی‌های مهم این پیست قابلیت برگزاری مسابقات اسکی زمستانی با توجه به زمستان های پر برف این منطقه می‌باشد.
ناصری با اشاره به اینکه ساختمان آموزش پیست اسکی روی چمن فندقلو در سال 94 احداث شده ، اظهار داشت:از آن تاریخ این پیست میزبان اردوی آماده سازی تیم های ملی اسکی روی چمن در برهه های مختلف زمانی بوده است.
فرماندار نمین اضافه کرد: توسعه ورزش یکی از مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌ها در این شهرستان به شمار می‌رود و به جد پیگیر این موضوع بوده و تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم با متولیان این امر ، توسعه فعالیت‌ها ورزشی هوازی را در شهرستان نمین بیش از گذشته فراهم آوریم.
وی توسعه گردشگری و توریسم ورزشی را از اولویت های اصلی شهرستان نمین عنوان کرد و گفت: توسعه و گسترش رشته ورزشی اسکی می تواند نقش مهمی در جذب توریسم و توسعه گردشگری در منطقه نمین ایفا کند.
منطقه زیبای فندقلو بخاطر داشتن جاذبه‌های منحصربه‌ فرد جنگلی و طبیعی از جذابیت های فوق العاده ای برخوردار می باشد که بسیاری از گردشگران را بسوی خود جلب می کند.
یکی از مکان های گردشگری پرطرفدار این منطقه پیست اسکی روی چمن می باشد که بدلیل داشتن استاندارهای بین المللی محل برگزاری مسابقات معتبر این رشته نیز می باشد.
فندقلو در منطقه‌ای کوهستانی و با ارتفاع 1700 متر از سطح دریا قرار دارد ، این منطقه دارای آب و هوایی معتدل و تابستان هایی بسیار ملایم و خنک است و بخاطر داشتن جاذبه‌های منحصربه ‌فرد جنگلی - مرتعی از جذابیت های فوق العاده ای برخوردار برای ورزشکاران می باشد.
در تابستان 1392 اولین دوره مسابقات اسکی روی چمن ایران در پیست فندقلو برگزار شد و دارای استاندارهای بین‌المللی برای برگزاری مسابقات مارپیچ بزرگ ، کوچک و سرعت است.
نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل و فندقلو در 12 کیلومتری نمین واقع است.
7120/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.