به گزارش ایرنا، طاهربراتچیان معاون فرماندار نیر روز شنبه گفت: دربخش آش 'زهرا حیدری' با آش ترش ازاستان زنجان مقام اول رابه خود اخنصاص داد و 'دخترموسویان' با آش نسترن ازاردبیل و 'سرور غلامیان' با آش قلیه ازشهردزفول استان خوزستان مقام دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
به گفته وی، دربخش غذا نیز' حمیده درخور' با غذای فسنجان ازاستان اردبیل به مقام نخست دست یافت و' زینب شریفی' با غذای پچاق قیمه ازاردبیل وپاکیزه پارسا دوم وسوم شدند.
ربابه بخشی ازمانداران نیز مقام برتر و نمونه را در غرفه آرایی کسب کرد.
علیرضا دباغ عبداللهی سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نیز برگزاری این رویداد را با هدف نشاط آفرینی درجامعه عنوان کرد و افزود: استان اردبیل قابلیت برگزاری جشنواره هایی در سطح ملی و جهانی را دارد.
وی با اشاره به برگزاری 13 دوره جشنواره آش و غذاهای سنتی در شهرستان نیر، ادامه داد: این شهرستان نیز قابلیت کم نظیری در حوزه گردشگری دارد.
به گفه او ، ازتاریخ 3 تا 5 مرداد ماه هم جشنواره استعدادیابی آشپزی سنتی در استان اردبیل برگزار خواهد شد.
در جشنواره آش نیر 60 غرفه با حضور 15 استان تدارک دیده شده بود و بیش از 30 آشپز برجسته کشور به مدت سه روز در آن حضور داشتند.
نمایش طنز، اجرای موسیقی، رقص سنتی، نقاشی کودکان، مسابقه دارت، مسابقه آش خانگی، مسابقه عکس و فیلم، رادیو جشنواره و اجرای نمایش بخش های مختلف این جشنواره بود.
در پایان این جشنواره از غرفه برتر، نفرات برتر پخت آش و غذای سنتی، پخت نان محلی و همچنین نفرات برتر مسابقه آش و غذای سنتی با اهدای لوح و جوایزی تجلیل به عمل آمد.
7116/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.