به گزارش ایرنا از فرمانداری اردبیل ، این مدرسه در فضایی به مساحت یک هزار و 700 مترمربع با سرمایه‌ گذاری 20 میلیارد ریالی این خیر با تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز احداث و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.
فرماندار اردبیل روز چهارشنبه در این آیین گفت: این واحد آموزشی در شهرک کشاورزی اردبیل احداث می‌شود تا دانش ‌آموزان این منطقه به راحتی بتوانند در فرآیند آموزش و تربیت قرار بگیرند.
جواد زنجانی اظهار داشت: در بیشتر شهرک ‌های تازه احداث شده اردبیل کمبود فضای آموزشی وجود دارد و تلاش می‌ کنیم با استفاده از ظرفیت خیرین و نوسازی مدارس در سال‌ های آینده دست کم سه واحد آموزشی را در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در این شهرک‌ ها راه ‌اندازی کنیم.
وی با قدردانی از مشارکت خیرین در احداث واحدهای آموزشی در مناطق کم برخوردار از فضای آموزشی اظهارامیداری کرد مسئولان آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان بر اساس خواسته خیرین نسبت به احداث و نامگذاری مدارس خیرساز اقدام کرده و تغییری در کیفیت و نقشه اجرایی این مدارس اعمال نکنند.
پروفسور رسول خدابخش که از دانشمندان فیزیک هسته ‌ای و عضو هیات امنای سازمان انرژی اتمی ایران است، نیز در این مراسم گفت: خود را بدهکار استان اردبیل می ‌دانم و بدهی خود را با ساخت دبیرستان 9 کلاسه تسویه خواهم کرد.
62 درصد از مدارس و فضاهای آموزشی استان اردبیل استاندارد بوده و 38 درصد نیاز به تخریب ، بازسازی و استاندارد سازی دارند.
برای اجرای طرح های تخریب ، بازسازی و مقاوم سازی 38 درصد از فضاهای آموزشی در استان یک هزار و 500 میلیارد اعتبار نیاز است و در صورت تامین این اعتبار می توان به استاندارد سازی تمام فضاهای آموزشی موجود مورد استفاده امیدوار بود.
به دلیل وجود مشکلات فضای آموزشی در برخی از مدارس استان اردبیل هنوز کلاس های درس بصورت دو نوبته برگزار می شود طوری که در پارس آباد 55 درصد مدارس ، در مشگین شهر 50 درصد مدارس ، در اردبیل 30 درصد ، در نمین 10 درصد و در گرمی 6 درصد مدارس2 نوبته است که برای خروج این مدارس از 2 نوبته باید فضاهای آموزشی جدید احداث شود.
بر اساس آمارهای موجود خیرین مدرسه ساز استان اردبیل در جریان 17 جشنواره مدرسه سازی برگزار شده در استان ، 352باب مدرسه ساخته و تحویل آموزش و پرورش دادند.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.