به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی روز یکشنبه در نشستی با عشایر ییلاقات دامنه های سبلان افزود: در سال های اخیر نظام جمهوری اسلامی اقدامات خوبی برای جامعه عشایری انجام داده اما بخش مهمی از مشکلات این قشر همچنان پابر جاست.
وی گفت: در این سفر و گفت و گوی چهره به چهره با عشایر مشخص شد که در حال حاضر قسمت عمده مشکلات عشایر استان اردبیل مربوط به منطقه مغان و در رابطه با کمبود آب شرب و زراعی و مشکلات ملکی عشایر با 2 شرکت کشت و صنعت مغان و پارس می باشد.
استاندار اردبیل نیز در این دیدار با بیان اینکه اخیرا اعتبار خوبی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و مقابله با تنش آبی برای آبرسانی به قشلاقات مغان اختصاص یافته اظهار امیدواری کرد تا 2 سال آینده مشکل آب قشلاقات مغان بطور کامل برطرف شود.
اکبر بهنامجو همچنین از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در قالب وام روستایی جهت ایجاد صنایع تبدیلی کوچک در ییلاقات و قشلاقات به عشایر خبر داد.
ولی ملکی ، نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: خوشبختانه با همت و پشتکار مسئولان محلی مشگین شهر مشکلات عمده ای در شهرستان مشگین شهر وجود ندارد.
شکور پورحسین ، نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار نیز اظهار کرد: با برگزاری جلسات متعدد و استفاده از اهرم مجلس وزارت جهاد کشاورزی در مورد خواسته به حق عشایر ساکن در پارس آباد مغان تمکین کرده و بزودی مشکل عشایر منطقه با 2 بنگاه اقتصادی کشت و صنعت مغان و پارس برطرف می شود.
عشایر استان اردبیل از 2 ایل شاهسون با 93.4 درصد جمعیت و قره ‌داغ با 1.5 درصد جمعیت و 2 طایفه مستقل شاطرانلو با 3.8 درصد جمعیت و فولادلو با 1.3 درصد جمعیت در قالب 15 هزار خانوار و بیش از 80 هزار نفر جمعیت تشکیل شده است.
عشایر استان اردبیل در 572 قشلاق، 7 زیست بوم، 51 سامانه، یک هزار و 527 هزار اوبا زندگی می‌کنند و در مجموع 45 طایفه را تشکیل می دهند.
6 درصد جمعیت استان و 5/6 درصد جمعیت عشایری کشورمان را عشایر اردبیل تشکیل می‌دهند.
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.