به گزارش ایرنا ، وحید باقری فر روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خلخال افزود: در بهار امسال مردم این شهرستان 100 هزار کیلو وات برق نسبت به سه ماه اول سال گذشته بیشتر مصرف کردند.
وی گفت: در صورتی که مردم الگوی مصرف برق در ساعات پیک مصرف را از ساعت 10.30 شب تا 8 صبح رعایت و 10 درصد در مصارف خود صرفه جویی کنند 90 درصد مشکل اعمال خاموشی در این شهرستان برطرف می شود.
وی اظهار داشت: میانگین مصرف برق خلخال در هر ساعت 15 مگاوات است که در حال حاضر یک پنجم از مصرف برق این شهرستان توسط واحدهای تولیدی واقع در شهرک صنعتی و مصارف سنگین مصرف و مابقی نیز به مصرف 40 هزار مشترک خانگی و تجاری در شهر و سه بخش همراه با روستاهای این شهرستان می رسد.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: مسئولان عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان همیشه باید برای رویارویی با انواع بحران ها و حوادث احتمالی آماده باشند.
فریدون بابایی افزود: داشتن آمادگی لازم به همراه ترسیم سناریوهای مختلف از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی و تمرین رویارویی با بحران علاوه بر کاهش آسیب در مواقع وقوع حوادث طبیعی و بحران ها از شدت هیجانات مدیریتی کاسته و مدیران با مشکلات پیش آمده از حوادث احتمالی کنار خواهند آمد.
رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران خلخال با اشاره به قطعی ناگهانی برق و اعمال خاموشی بدون اطلاع قبلی گفت: انتظار می رود شرکت توزیع نیروی برق خلخال نسبت به ارائه برنامه ماهانه اعمال خاموشی به فرمانداری و اطلاع رسانی به موقع به مردم اقدام کند.
وی همچنین بر پرهیز از قطع برق شهرک صنعتی و صنایع تولیدی با هدف پیشگیری از وارد شدن خسارت ناشی از قطعی ناگهانی برق تاکید کرد.
او گفت: برغم مصرف پایین برق در خلخال بدلیل عدم استفاده مردم از امکانات سرمایشی در تابستان ، اعمال خاموشی ها با هدف کمک به هموطنان در مناطق گرمسیر کشور در اوج گرما صورت می گیرد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.