‌یاسر شاهی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مزار شهدای روستای عمارت به علت احداث سد عمارت و آبگیری آن در شهریور ماه امسال زیر آب می رود و برای همین مزار این شهدا به گلزار شهدای پارس آباد انتقال خواهد یافت.
وی اظهار کرد: اجازه شرعی انتقال قبور مطهر شهدا از دفتر مقام معظم رهبری نیز گرفته شده و در آینده نزدیک این کار انجام خواهد شد.
او، بیان کرد: پیکر مطهر چهار شهید والامقام در قبرستان روستای عمارت تشییع و تدفین شده و در حال برنامه ریزی برای انتقال آنها به گلزار شهدای پارس آباد هستیم.
شاهی گفت: آئین انتقال پیکر مطهر شهدا طی مراسم باشکوهی با حضور خانواده های شهدا، آحاد مختلف مردم، مسئولان نظامی، انتظامی و امنیتی و رسانه های جمعی برگزار خواهد شد و برای برگزاری هر چه باشکوهتر این آئین هماهنگی های لازم بعمل آمده است.
به گزارش ایرنا، هدف از اجرای پروژه سد عمارت مهار آب رودخانه‌ دره‌رود و بهره‌گیری از منابع خاک دشت مغان با انگیزه توسعه و بهبود کشاورزی و افزایش سطح درآمد و رفاه عمومی اهالی منطقه می باشد.
اجرای این طرح باعث توسعه و بهبود 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه شده و از خروج 182 میلیون متر مکعب آب از رودخانه دره رود جلوگیری می شود.
محل اجرای سد عمارت در 100 کیلو متری شهرستان پارس آباد، 80 کیلو متری شهرستان گرمی، 100 کیلو متری شهرستان مشگین شهر و 90کیلومتری شهرستان اهر در منطقه ای به نام مرادلو و قره آغاج و در نزدیکی روستای عمارت واقع شده است.
عملیات اجرایی این سد با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی از سال 1389 آغاز شده و براساس برنامه زمانبندی امسال آبگیری و به بهره برداری می رسد.
شهرستان پارس آباد در 230 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.