به گزارش ایرنا، مجتبی هاتف روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران و فعالان رسانه ای این شهرستان به نقش اثرگذار رسانه ها در ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه و تنویر افکار عمومی اشاره کرد و افزود: اصحاب رسانه به عنوان یک عنصر مهم و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان، سهم بزرگی در رشد و بالندگی جامعه دارند.
وی با اشاره به رسالت سنگین و خطیر فعالان عرصه خبر و رسانه اظهارداشت: اخلاق مداری و رعایت اخلاق حرفه ای از ملزومات مهم کار خبرنگاران است، از این رو باید همواره اهالی رسانه و خبر به آن پایبند باشند.
هاتف با بیان اینکه خبرنگاری، شغل مقدسی است و شان و جایگاه رفیع رسانه و خبرنگار باید همواره حفظ شود افزود: خبرنگاران بعنوان چشم بینا و گوش شنوا، نقش بسیار مهمی در رونق و بادانی کشور و حل مشکلات مردم دارند.
او ادامه داد: بسترسازی برای پیشرفت وتعالی، اشاعه ارزش ها و آموزه های دینی ، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، اعتماد سازی در میان آحاد جامعه از جمله وظایف خبرنگاران است.
وی همچنین، روشن ساختن افکار عمومی و بالابردن دانش و سطح معلومات مردم، تلاش برای نفی مرزبندی های تفرقه انگیز و قرار ندادن اقشار مختلف جامعه در مقابل یکدیگر، مبارزه با مظاهر فرهنگ استعماری و تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی و اصیل اسلامی را از دیگر رسالت های رسانه ها عنوان کرد.
رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد، نقدهای سازنده و دلسوزانه خبرنگاران را عامل مهمی در پیشبرد امور و کمک به مسوولان در انجام بهتر وظایف دانست و گفت: رسانه های گروهی باید در انعکاس اخبار و رویدادها و مشکلات منطقه، مصالح نظام و جامعه را در نظر بگیرند.
وی با بیان اینکه خبرنگاری از مشاغل سخت و زیان آور است، از خبرنگاران خواست واقعیت ها و رخدادها را به دور از هرگونه حاشیه سازی و با اجتناب از حب و بغض، به همان شکلی که اتفاق افتاده منعکس کنند نه به آن صورت که دوست دارند اتفاق بیفتد.
وی با اعلام آمادگی این اداره برای برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزش خبرنگاری در منطقه، بیان کرد: برپایی این دوره ها و کارگاه ها می تواند تاثیر مثبتی در ارتقای سطح دانش فعالان این عرصه و بهبود شرایط رسانه ها باشد.
در این جلسه تعدادی از خبرنگاران به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود در حوزه رسانه پرداختند.
پارس آباد در 230 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان دومین شهر بزرگ و پرجمعیت استان می باشد.
6016/3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.