به همت بهزیستی، ورزش و جوانان و ستاد مبارزه با مواد مخدر اردبیل و با هدف اجتماعی کردن امر مبارزه در این راه علی دایی اسطوره فوتبال جهان و سجاد انوشیروانی نائب قهرمان وزنه‌برداری المپیک در کمپ ترک اعتیاد آزادی اردبیل حاضر شدند.  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسمی که در مرکز اقامتی میان مدت آزادی اردبیل برگزار شد، علی دایی گلزن برتر جهان و سرمربی تیم سایپا که اردوی تمرینی در سرعین برپا کرده به همراه سجاد انوشیروانی سرمربی سابق تیم وزنه‌برداری کشورمان با حضور در جمع بهبودیافتگان مرکز اقامتی میان مدت آزادی اردبیل با حاضرین در این کمپ و از عزم و اراده برای ترک اعتیاد قدردانی کردند.
در این بازدید و حمایت قهرمانان ورزشی از نجات یافتگان دامن اعتیاد و مواد مخدر مدیر بهزیستی شهرستان اردبیل اظهار کرد: ما به تازگی هفته مبارزه با مواد مخدر را سپری کردیم که محور اصلی و رویکرد تمامی دستگاه‌ها توجه به مقوله اجتماعی کردن مبارزه با این پدیده شوم و زیانبار اجتماعی است.
داریوش یحیوی خاطرنشان کرد: در کنار همه برنامه‌ریزی‌های مادی رویکرد معنوی و حمایتی که اقشار مختلف از افراد مصمم به ترک اعتیاد دارند زمینه خوبی را فراهم کرده تا بسیاری از افراد گرفتار در دامن اعتیاد بتوانند با سلامتی به دامن جامعه بازگردند.
وی فعالیت 5 مرکز ترک اعتیاد را در شهرستان اردبیل یادآور شد و گفت: هزینه ترک اعتیاد هر معتاد ماهانه 500 هزار تومان است که قطعا 100 درصد افراد معتاد در این کمپ‌ها سم‌زدایی شده و به نوعی از دامن اعتیاد و آسیب‌های آن نجات می‌یابند که قطعا در ورود به جامعه نیز در حوزه‌های مختلف نیازمند حمایت جدی هستند.
سجاد انوشیروانی نیز از قهرمانان رشته وزنه‌برداری در این بازدید و در جمع معتادان در حال ترک در مرکز آزادی اردبیل بیان کرد: ما باید بحث فرهنگسازی و ارتقای سلامت افراد جامعه را از خانواده‌ها شروع کنیم و به سمتی برنامه‌ریزی و هدفگذاری را سوق دهیم تا فعالیت‌های ورزشی و تفریحات سالم در جامعه به معنای واقعی توسعه یابد.
وی با بیان اینکه نباید مدیران و مسئولان ما در انجام وظایف و مسئولیت خود در ایجاد زیرساخت‌ها به شکل مقطعی عمل کرده و یا با نگاه رفع تکلیف مسئولیت خود را انجام دهند، گفت: تا زمانی که فعالیت‌های ورزشی و بدنی به عنوان یک اصل اساسی در نظام خانواده و جامعه شکل نگیرد حتی در صورت اشتغال جوانان ما با نوعی خلا اخلاقی و رفتاری و هجمه‌های متعدد در قالب آسیب‌های اجتماعی روبرو خواهیم شد.
انوشیروانی ضرورت توجه و توسعه شیوه‌های متنوع تفریحات سالم و سازنده را یادآور شد و افزود: باید در ابعاد مختلف هم ورزش قهرمانی و هم ورزش همگانی مورد توجه قرار گیرد چرا که قرار نیست همه جوانان ما تنها به بعد قهرمانی و درآمدزایی در این حوزه فکر کنند.
وی ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم جوانانمان از دام اعتیاد و حتی سیگار و حضور در محافل ناسالم رهایی یابند باید در نقطه مقابل آن فضای سالم تفریحات و نشاط اجتماعی را فراهم کنیم تا خود جوانان با رغبت و انگیزه بیشتر در عرصه اجتماعی بتوانند حضور یابند.
نائب قهرمان المپیک دور شدن از فضای ناامیدی و بی‌انگیزگی و بی‌غبتی در انجام کار را بسیار مهم و موثر در ارتقای سلامت نسل جوان و نوجوان توصیف و تصریح کرد: جوانان ما باید از مشورت بزرگان و تجربیات آنها استفاده کنند تا با بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم و مقابله با هرگونه تهدید اجتماعی تلاش کنند تا در فضای سالم رشد و تعالی به حرکت خود ادامه دهند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.