به گزارش ایرنا ، سروان ناصر صالحی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال گفت: امسال پنج کیلو و 200 گرم انواع مواد مخدر از قاچاقچیان و تهیه و توزیع کنندگان مواد افیونی در این شهرستان کشف و ضبط شد.
وی دلیل کاهش کشفیات مواد مخدر در خلخال را انسداد راه های استفاده شده برای ترانزیت مواد مخدر و تشدید مقابله با سوداگران مرگ ذکر کرد.
وی اظهار کرد: برغم کاهش میزان کشفیات مواد مخدر آمار پرونده های دستگیری معتادان و توزیع کنندگان خرد مواد مخدر در سه ماه اول امسال 79 درصد و میزان دستگیر شدگان در این رابطه نیز 59 درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
او همچنین گفت: در حالی که در سه ماه اول سال قبل 43 پرونده مواد مخدر تشکیل و 9 نفر نیز در این رابطه دستگیر شده بودند این آمار در سه ماه اول امسال به 77 پرونده با 78 نفر دستگیر شده، افزایش یافت.
وی از افزایش میل به مصرف مواد مخدر صنعتی در بین مصرف کنندگان این مواد در همین مدت خبرداد و افزود: در حالی که 14گرم هرویین در بهار سال قبل در خلخال کشف شده این میزان به 84 گرم در سه ماهه اول امسال رسیده است.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: در کنار کار مبارزه از سوی نیروی انتظامی اجرای برنامه های پیشگیری و فرهنگ سازی برای نه گفتن به مواد مخدر امروزه برای تکمیل چرخه ریشه کنی مواد مخدر از جامعه ضرورت دارد.
فریدون بابایی افزود: انتظار از دست اندرکاران این شورا حرکت در چهارچوب نقشه راه ترسیم شده از سوی مرکز استان و ارائه گزارش عملکرد مکتوب به دبیرخانه شورا بصورت ماهانه و منظم است.
اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد. تعداد دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می شود سه درصد جمعیت استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.