رئیس سازمان بسیج رسانه استان اردبیل از برگزاری چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر در آذرماه سالجاری در استان اردبیل خبر داد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، ایمانعلی لطفی در جمع خبرنگاران در رابطه با چرایی برگزاری این جشنواره، گفت: در دهه چهارم انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران، رکن رکین ولایت فقیه و نقش برجسته آن در سکانداری این کشتی بیش از پیش بر همگان آشکار شده است. نقشی برجسته و بی­بدیل که توانسته است در سالهای پرتلاطم پس از انقلاب وظیفه سنگین حراست و پاسداری از انقلاب را بر عهده گرفته و ایران اسلامی را از گردنه های پرخطر بسیاری که با آن موجه بوده به سلامت عبور دهد. 
وی افزود: عصر حاضر هنگامه ای حساس است. عصری که در آن رسانه ها به عنوان نهادهای تاثیرگذار بر افکار عمومی کنترل و هدایت جوامع را به عهده دارند. امروزه از رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد می‌شود و جریان آزاد اطلاعات به عنوان یک ضرورت مهم تلقی می گردد. 
لطفی با بیان اینکه مطبوعات و رسانه ها در کشور عزیزمان در برهه های مختلف نقش تاریخی خود را ایفا نموده اند چه در اوایل انقلاب، چه در دوره دفاع‌مقدس و چه در سالهای پس از آن، تصریح کرد: بی شک انتظار از رسانه ها و مطبوعات بیش از این است و مطالبه عمومی مردم از  رسانه ها فراتر از آن چیزی است که امروز رسانه ها اعم از مکتوب، تصویری، صوتی یا رسانه های موجود در فضای مجازی به آن همت گمارده‌اند. گفتمان سازی آرمان‌های انقلاب و منویات رهبری معظم انقلاب یکی از آن مطالبه ها است. 
رئیس سازمان بسیج رسانه استان اردبیل خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان دیدبان بصیر انقلاب و نظام اسلامی طی سالهای متمادی زعامت خویش به فراخور ضروریات جامعه مباحث بسیار اساسی و مهمی را طرح نموده‌اند که متاسفانه در گذر زمان این مباحث به دلیل مشغول شدن مسئولین و مردم به امور روزمره به گفتمان غالب جامعه تبدیل نشده است. مباحثی که می تواند حرکت رو به جلوی انقلاب را شتابی افزون بخشد. 
وی گفت: اینک که به تدبیر مسئولین، سازمان بسیج رسانه تشکیل یافته است می‌توان امیدوار بود که این سازمان با حمایتهای مسئولین استان بتواند قدمی هر چند کوچک اما موثر را در این راستا بردارد و با مشارکت و حضور اصحاب قلم و رسانه در گفتمان سازی منویات مقام‌معظم رهبری اقدام نماید. 
لطفی با اشاره به اهداف جشنواره ابوذر، گفت: ترویج و تقویت فرهنگ ولایتمداری و توجّه به تعالیم اسلامی به عنوان وظیفه عمومی در فعالان فرهنگی و رسانه ای، زمینه سازی و تبیین دیدگاههای بنیانگذار جمهوری اسلامی و امام خامنه ای در رسانه ها، ارتقای هوشیاری و بصیرت و معرفت افزایی در جامعه علمی و رسانه ای، تقویت روحیه استکبار ستیزی، ترویج و تقویت فرهنگ عاشورایی، ارتقای دانش و بینش رسانه ای، گسترش تعامل هدفمند اصحاب قلم با رسانه ها از جمله اهداف این جشنواره می باشند. 
وی با اشاره به محورهاو بخش های مختلف جشنواره رسانه ای ابوذر 4، ادامه داد: محورهای استانی-کشوری(مقاومت و دفاع مقدس، خبرنگاری، رسالت اجتماعی و دغدغه های صنفی، آسیب های اجتماعی و محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی و بصیرت افزایی و دشمن شناسی) و محور ویژه استانی(شهر سالم، شهروند سالم) می باشند. 
لطفی با اشاره به بخش های جشنواره، گفت: بخش های استانی-وکشوری(عکس، موشن گرافی، خبر، گزارش مطبوعاتی و خبری و تلویزیونی و کاریکاتور) و بخش های ویژه استانی(کانال پیام رسان های داخلی، بهترین تیتر، بهترین یادداشت جشنواره و فعال ترین رسانه در جشنواره) هستند. 
وی با بیان اینکه برگزاری بخش اصلی جشنواره و مراسم اختتامیه در آذر ماه سالجاری خواهد بود، افزود: آثار باید در فاصله زمانی اول فروردین 1397 از طریق رسانه‌های گروهی استان از جمله نشریات، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها انتشار یافته باشد. 
لطفی خاطرنشان کرد: مخاطبان جشنواره که فعالان فرهنگی و رسانه ای استان هستند، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر  به دبیرخانه جشنواره واقع در اردبیل- میدان بسیج- طبقه فوقانی سالن ولایت- دفتر سازمان بسیج رسانه استان اردبیل مراجعه نمایند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.