دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از دستگیری 413 نفر مجرم در حوزه تخلفات فضای مجازی در استان اردبیل خبر داد .
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدناصر عتباتی در آستانه هفته قوه قضائیه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته در این حوزه 922 فقره پرونده تشکیل شد که این پرونده‌ها شامل هک حساب شهروندان، دسترسی به اطلاعات شخصی خانواده‌ها، کلاهبرداری‌های اینترنتی، توهین به مقدسات، اشاعه فساد و فحشا و مباحث امنیتی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه 413 نفر دستگیر شدند که در مراجع قضایی به پرونده آنها رسیدگی شده است.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ظرفیت فضای مجازی را یک ظرفیت مناسب در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی سریع و شفاف به مردم توصیف کرد و گفت: ما در شرایط کنونی شاهد انتقال بزهکاری از فضای حقیقی به مجازی هستیم به طوری که بخش عمده‌ای از ناهنجاری‌ها و بزه‌های جامعه در شرایط کنونی در فضای مجازی انجام می‌شود.
عتباتی افزود: فضای مجازی 100 درصد تهدید نیست اما عده‌ای سعی می‌کنند از این فضا برای مسایل ضد امنیتی و نظم اجتماعی استفاده کنند به طوری که با آموزش انوع بزه‌ها از ساخت مواد محترقه گرفته تا خرید و فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی، توهین به مقدسات، تردید در باور و اعتقادات جوانان و خانواده‌ها در این فضا انجام می‌شود.
وی ادامه داد: ما برای اولین بار در کشور اقدام به تشکیل واحد واکنش سریع به جرایم فضای مجازی کردیم و در دادسرا این موضوع را به جد رصد می‌کنیم و تمام مسایل و موضوعاتی که در تلگرام، اینستاگرام، سایت‌ها و خبرگزاری‌های متعدد منتشر می‌شود به دقت رصد و با متخلفین برخورد جدی می‌کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل اضافه کرد: در مدت 12 روزی که این واحد فعال شده بیش از 15 پرونده برای متهمان تشکیل شده که اقدام به تبلیغ در باب اقلام مستهجن، غیراخلاقی، فروش مهمات و تبلیغات کاذب می‌کردند.
عتباتی با اشاره به اینکه در کنار این واحد تشکیل شورای فضای مجازی نیز مورد توجه قرار گرفت تا با همکاری پلیس فتا اطلاعات سپاه و مجموعه فناوری اطلاعات و شرکت‌های زیرساخت، بحث‌های نظارتی و کنترلی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: ما در هر ماه با تشکیل دو جلسه شورای فضای مجازی مسایل و موضوعات مختلف را رصد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم تا جوانان و نوجوانان مردم این دیار به دلیل برخی تبلیغات کاذب فضای مجازی در دام اعتیاد و یا برخی هیجانات زودگذر حتی خودکشی‌ها گرفتار آیند.
وی افزود: حتی در بحث‌های آشوب دی ماه عده‌ای از طریق فضای مجازی سعی می‌کردند آشوبگران را هدایت کنند اما به برکت هوشیاری مردم این استان کمترین تنش امنیتی را در این استان به رغم تکرار فراخوان‌های متعدد شاهد بودیم به طوری که هوشیاری مردم در خنثی مردن این توطئه‌ها جای تحسین دارد.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از خانواده‌ها خواست؛ تا بیش از گذشته مراقب فرزندان خود در استفاده از فضای مجازی باشند تا در دام برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب گرفتار نیایند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.