به گزارش ایرنا ، مدیرعامل این کارخانه گفت: تمام تجهیزات و دستگاه های ساخت و تولید این کارخانه محصول کشور ایران بوده و مواد اولیه مورد نیاز کارخانه نیز از واحدهای تولید کننده داخل کشور تامین می شود.
داود تیموری افزود: برغم وجود تجهیزات و دستگاه های مشابه چینی برای راه اندازی کارخانه فوم الماس خلخال با 50 درصد قیمت پایین نسبت به نوع تولید داخلی ، با هدف تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی مدیریت این واحد صنعتی اقدام به خرید تجهیزات تولید داخل کشور کرد.
وی اظهار کرد: این کارخانه نخستین کارخانه هوشمند و استاندارد تولید فوم در خلخال است که با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریالی سرمایه گذار بخش خصوصی بدون استفاده از تسهیلات بانکی و با ایجاد فرصت شغلی برای 16 نفر در شهرک صنعتی راه اندازی شده است.
او گفت: این واحد صنعتی با ظرفیت تولید سالانه بیش از 72 هزار متر مکعب انواع یونولیت ساختمانی علاوه بر تامین نیاز منطقه بخش از نیازهای شهرستان های همسایه خلخال را نیز تامین خواهد کرد.
نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین از سرمایه گذار این واحد صنعتی که پیش از این نیز با راه اندازی 2 جایگاه سوخت بنزین ، نفت گاز و سی ان جی زمینه اشتغال پایدار تعدادی از بیکاران منطقه را فراهم کرده ، قدردانی کرد.
بشیر خالقی خواستار حمایت های همه جانبه مسئولان دستگاه های اجرایی از سرمایه گذاران راغب به سرمایه گذاری در بخش های مختلف این شهرستان شد.
وی با انتقاد از روند نامطلوب واگذاری برداشت معادن سنگ تراورتن خلخال به شرکت های غیر بومی از سوی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: مقاومت بهره برداران غیر بومی معادن منطقه از تحویل و فروش سنگ به 2 کارخانه جدید فرآوری سنگ در خلخال برای مردم و مسئولان این شهرستان جای سوال است.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال هم گفت: با راه اندازی پنجره واحد در استان اردبیل زمان جواب استعلامات اداری و دریافت مجوز موافقت اصولی در این شهرستان به حداقل زمان کاهش یافته است.
او از همکاری رییس شرکت برق خلخال در تامین برق مورد نیاز و رفع موانع اداری کارخانه الماس فوم تقدیر کرد.
عملیات اجرایی کارخانه الماس فوم خلخال به عنوان سومین کارخانه تولید فوم و یونولیت ساختمانی منطقه واقع در شهرک صنعتی این شهرستان از سال 94 آغاز شد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.