بهبود علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 259 نفر از متقاضیان اجرای طرح های اشتغال فراگیر برای دریافت 34 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و 95 نفر متقاضی اجرای طرح های اشتغال پایدار روستایی نیز برای دریافت 10 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات به بانک های عامل این شهرستان معرفی شده اند.
وی گفت: با هدف توسعه و رونق کشاورزی و باغداری خلخال در سال گذشته بیش از یک هزار تن انواع نهاده های دامی و یک هزار و 100 تن انواع نهاده های کشاورزی و در اوایل بهار امسال نیز 28 هزار اصله انواع نهال میوه و 160 هزار بوته گل محمدی در بین دامداران ، باغداران و کشاورزان این شهرستان توزیع شد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش در بین کشاورزان و باغداران برای افزایش بهره وری همراه با کاهش هزینه های تولید و تلفات اظهار کرد: مدیریت جهاد کشاورزی در سال گذشته اقدام به برگزاری 140 دوره آموزشی و ترویجی برای کشاورزان ، باغداران ، دامداران و پرورش دهندگان زنبور عسل کرد.
او افزود: امسال عملیات اصلاح نژاد و تلقیح مصنوعی بر روی یک هزار و 500 راس از دام های سنگین انجام شد.
علیزاده همچنین با اشاره به اهمیت اجرای طرح های آبیاری نوین و تحت فشار توسط کشاورزان منطقه اظهار کرد: با توجه به تامین هزینه های اجرای این طرح ها از سوی دولت و ارائه تسهیلات بلاعوض به مجریان طرح های آبیاری تحت فشار و یا کم فشار در سال گذشته 300 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تحت پوشش این نوع آبیاری قرار گرفت.
وی اظهار کرد: اقدام لازم برای اجرای این طرح در 35 هکتار از اراضی کشاورزی از جمله ثبت درخواست متقاضیان مجری این طرح در سامانه شبکه و تشکیل پرونده برای ارائه تسهیلات بانکی بلاعوض نیز انجام شده است.
وی ارسال پرونده های اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و کم فشار در سطح چهار هزار هکتار به جهاد کشاورزی استان را از جمله اقدامات جهاد کشاورزی خلخال در سه ماه اول امسال در این زمینه ذکر کرد.
علیزاده با اشاره به سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی منطقه در اوایل بهار امسال گفت: بر اساس برآورد کارشناسان سرما ، یخبندان ، بارش تگرگ و تندباد امسال بیش از 169 میلیارد ریال به بخش های کشاورزی و باغدارای این شهرستان خسارت زد.
شهرستان خلخال با برخورداری از 70 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی و داشتن بیش از 200 هزار واحد دامی نقش بزرگی در تولید و تامین فرآورده های کشاورزی و دامی استان اردبیل دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.