باقر نریمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 21 زندانی از دادگاه عمومی هشجین مرکز بخش خورش رستم به زندان خلخال معرفی شده اند که برای آزادی زندانیان مالی جرایم این بخش از زندان پنج میلیارد و 500 میلیون ریال نیاز است.
وی اظهارامیدواری کرد بخشی از این مبلغ در جشن گلریزان و بخشی از طریق کمک ستادهای دیه تامین و بخش دیگری نیز از طریق جلب رضایت شاکیان گذشت شود.
وی از برگزاری نخستین جشن گلریزان بخش خورش رستم در روز پنجشنبه 24 خرداد در هشجین خبرداد و گفت: این مراسم با هدف جمع آوری کمک های مردم نیکوکار ساعت 16 در سالن ورزشی بسیج سپاه این شهر برگزار می شود.
او از زندان به عنوان یک واقعیت تلخ اجتماعی اجتناب ناپذیر نام برد که بسیاری از زندانیان مالی از جمله زندانیان مربوط به پرونده های دیه ، نفقه ، مهریه و سایر جرایم مالی غیرعمد به صورت ناخواسته گرفتار زندان شده و کمک های مردمی می تواند زمینه آزادی این افراد از زندان را فراهم کند.
پارسال در مجموع 438 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در استان اردبیل که به خاطر محکومیت های مالی در حبس بودند با کمک خیرین، استفاده از تسهیلات بانکی، همکاری قضات و شورای حل اختلاف و گذشت شاکیان از زندان های استان آزاد شدند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.