به گزارش ایرنا ، دل انگیز مسروری روز پنجشنبه در جلسه ستاد هماهنگی مناسب سازی خلخال افزود: تعداد ساختمان های اداری و عمومی طبقاتی دارای امکانات مناسب سازی این شهرستان کمتر از انگشتان دست می باشد.
وی گفت: در کنار اجرا نشدن قانون مناسب سازی در ساختمان های اداری تازه احداث شده در خلخال ، اجاره ساختمان های عمومی از سوی متصدیان دفترخانه های اسناد رسمی و یا سایر اماکن عمومی مشابه آن در طبقات فوفانی ساختمان های قدیمی و دارای راه پله های باریک و غیر استاندارد موجب شده تا بسیاری از معلولان و سالمندان بدلیل محدودیت تردد به این اماکن با مشکل انجام امور مربوط به این اماکن روبرو شده و از خدمات ارائه شده توسط این گونه اماکن عمومی محروم شوند.
وی با بیان اینکه طرح مسائلی همچون نبود اعتبارات مالی در ادارات از جمله موانع سر راه اجرای قانون مناسب سازی ادارات دولتی در این شهرستان است، افزود: برغم ضرورت اجرای این طرح در اداره ای همچون بهزیستی که بیشترین مراجعه معلولان به این مکان است این اداره پس از بنیاد شهید امور ایثارگران به عنوان نخستین اداره دولتی خلخال است که امسال اقدام به راه اندازی بالابر در این ساختمان کرده است.
وی اظهار کرد: ارائه خدمات اداری به معلولان و سالمندان در طبقات همکف ساختمان های اداری تنها حل مشکل تردد این افراد به طبقات فوقانی شاید بصورت مقطعی قابل قبول باشد ولی برای حل ریشه ای مشکل قانون مناسب سازی ساختمان های اداری و عمومی غیردولتی همراه با سایر خدمات پیش بینی شده در قانون به جمعیت معلول و سالمند شهرستان باید بصورت جدی و عملی اقدام شود.
داود بحری ، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خلخال نیز در این جلسه گفت: نصب تجهیزات آسانسور در ساختمان های با ارتفاع هفت متر و بیشتر و در ساختمان های تجاری 2 سقف روی واحد تجاری الزامی بوده و نقشه های ساختمانی فاقد این تجهیزات در هیچ شرایطی از سوی سازمان نظام مهندسی تایید نخواهد شد.
وی افزود: ارائه گواهی تایید آسانسور استاندارد به شهرداری نیز برای دریافت گواهی پایان کار از سوی متصدیان ساخت این گونه ساختمان ها ضروری می باشد.
حدود 10 درصد جمعیت استان اردبیل را معلولان سالمندان ، بیماران روانی و معلول تشکیل می دهند.
بر اساس آخرین آمار استان اردبیل یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد.
یک هزار و 500 معلول در استان اردبیل در 33 مرکز نگهداری معلولان ذهنی ، جسمی و حرکتی زیرپوشش خدمات تخصصی ، بهداشتی ، درمانی ، دارویی ، پرستاری ، روانی و رفاهی قرار دارند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.