به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز یکشنبه در جمع هنرمندان صنایع دستی استان افزود: این شعار با هدف نگاه ویژه به میراث فرهنگی استان موضوع صنایع دستی و اهمیت آن در توسعه گردشگری اردبیل را مورد توجه قرار داده است.
وی با بیان اینکه صنعتگران در این استان با رفع مشکلات و موانع فعالیت مورد حمایت قرار می گیرند اضافه کرد: در جلساتی که هر 2 هفته یکبار برگزار می شود، مشکلات هنرمندان بررسی شده و مطابق با اختیارات و قوانین رفع مشکلات برنامه ریزی می شود.
وی گفت: هنرمندان صنایع دستی به جای اتحادیه نیازمند تشکل حرفه ای صنفی هستند تا بتوانند مطالبات خود را پیگیری کنند
او از جمله اقدامات اداره کل را توجه به بهبود آموزش و فروش صنایع دستی ذکر کرد و افزود: یک تولید کننده موفق نمی تواند یک بازاریاب و فروشنده موفق باشد و لازم است در بازاریابی ، برند سازی و فروش تولیدات، هنرمندان مورد حمایت قرار بگیرند.
فلاحی به طراحی و تولید اپلیکیشن های گردشگری استان اشاره کرد و افزود: در بخشی از آن صنایع دستی تولیدی نیز به صورت گسترده معرفی می شود.
وی تشریح کرد: 1.5 هکتار زمین برای راه اندازی اولین نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی تملک شده و قرار است برای رونق موزه صنایع دستی واحد مسکونی مجاور این محل تملک شه و با اتصال آن به موزه، موزه صنایع دستی به مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی الحاق شود.
او اظهار کرد: در بین سه حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، بیشترین میزان اشتغال زایی در حوزه صنایع دستی امکان پذیر است و این حوزه می تواند زمینه ساز تحقق شعار سال باشد.
وی گفت: استاندار اردبیل ایجاد 20 هزار فرصت شغلی را در سال جاری در این استان هدف گذاری کرده که بخشی از آن باید از طریق اشتغال صنایع دستی محقق شود.
در پایان این جلسه اعضای هیات موسس انجمن صنفی صنایع دستی استان اردبیل شامل میر صالح صادقی، حسن مرتضوی ، عبدالحسین بدایتی، محسن رزقی، اقبال ستاره آذر و خانم ها اوچی و قنبرزاده انتخاب شدند.
ورنی های ابریشمی و پشمی و انواع گلیم ، مسند ، جاجیم و سایر تولیدات صنایع دستی از جمله تولیدات و محصولات مختلف چرمی ، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی فرآوری شده و زیور آلات سنتی ، منبت معرق و احجام چوبی از جمله صنایع دستی استان اردبیل است.
بیش از 90 هزار نفر در رشته های مختلف صنایع دستی استان اردبیل اشتغال دارند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.