سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: به منظور طراحی بسته بندی صنایع دستی در این استان از ایده های خلاقانه هنرمندان حمایت می شود.

به گزارش ایلنا، ملکه گلمغانی زاده  با اعلام این خبر تصریح کرد: در قالب فراخوان از همه هنرمندان و طراحان به منظور مشارکت در ارائه طرح ها و ایده های خلاقانه طراحی بسته بندی صنایع دستی دعوت به عمل آمده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین فرآیندها و تجربه‌های مثبت در خرید، بسته بندی کالا است؛ ابزاری که در ایجاد حس مطلوب در مشتری و کیفیت عملکرد یک برند اثرگذار است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر اینکه بسته بندی مشتری محور، سلامت و امنیت سفارش را حفظ می کند، اضافه کرد: به همین منظور از هنرمندان دعوت شده تا در چالشی حرفه ای برای ارائه ایده و طرحی نو جهت بسته بندی صنایع دستی شرکت کنند.

گلمغانی زاده اضافه کرد: ویژگی های مورد تاکید در ایده های مطرح شده توجه به سلامت کالا، جنس کالا، نوآوری و ابعاد آن است.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی بسته بندی محافظت از کالا در برابر آسیب های ناشی از جابه جایی، نفوذ رطوبت و تماس با دیگر اشیا است، ادامه داد: از سویی اشیا با تنوع جنسی مختلف در بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار می گیرد و لازم است به جنس کالا در بسته بندی توجه ویژه شود.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: هر بسته بندی دارای هویت فیزیکی باید به ابعاد رنگ، فرم، اندازه، شکل و طرح و خط توجه داشته باشد.

گلمغانی زاده افزود: همچنین طرحی ایده آل است که بتوان آن را در اندازه های بسیار متنوع پیاده سازی و تولید و استفاده کرد و بطوریکه کلیه طرح ها از لحاظ استحکام، زیبایی، جذابیت و تناسب با محصول لحاظ شوند.

وی متذکر شد: علاقه مندان می‌توانند جهت ارائه ایده‌های خود به معاونت صنایع دستی استان واقع در بزرگراه شهدا، مابین میدان علی اباد و فلکه ججین، اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.