سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این اختراع ها شامل محلول گیاهی التیام دهنده التهاب ریه ، برونش، تسکین دهنده سرفه های حاد و مزمن ونیز پماد گیاهی التیام دهنده التهاب پوستی زخم بستر و کاهنده درد و سوزش است.
مهران محمدی به صدور گواهینامه اختراع برای این 2 محصول از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک اشاره کرد و افزود: این 2 اختراع توسط سعید ناصری و سیده سیمین دخیل پور از فناوران شرکت 'شفا درمان پاک داروی سبز' مستقر در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل به ثبت رسیده است.
وی اضافه کرد: محصولات ثبت شده جزو طرح های فناورانه این مرکز و مورد حمایت جهاد دانشگاهی هستند که پس از اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح به عنوان محصول دانش بنیان قابلیت بهره برداری عمومی خواهند داشت.
محمدی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با ارائه امکانات لازم، حمایت های مناسبی از شرکت های فناور و دانش بنیان برای رشد علمی و پژوهشی می کند، اظهار کرد: 15 شرکت فناور با طرح های متعدد در این مرکز مجوز استقرار دریافت کرده اند که بخش عمده ای از آنها در حال تبدیل شدن به دانش بنیان می باشند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.