خلیل نیکشاد روز یکشنبه در آئین معارفه معاون بهبود تولیدات دامی این سازمان افزود: ایستگاه پرورش ملکه زنبور عسل اردبیل از مراکز فعال در عرصه پرورش زنبور عسل محسوب شده و اقدامات مطالعاتی و تحقیقاتی ارزشمندی در آن صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه استان اردبیل قطب تولید زنبورو محصول عسل بویژه از نوع 'عسل سبلان ' می باشد، اظهارکرد: انجمن ملی زنبورعسل کشور در استان مستقر بوده و 16 کارخانه بسته بندی عسل نیز در آن فعال می باشد.
به گفته وی، استان اردبیل همچنین در زمینه اصلاح ژنتیک گونه های دامی اقدام های مهمی انجام می دهد، ایستگاه گوسفند نژاد مغانه جعفرآباد با قدمت 58 سال و مرکز ملی پرورش شتر دوکوهانه جعفرآباد مغان از جمله مراکز تحقیقاتی معتبر بوده و به عنوان ذخیره ژنتیکی غنی محسوب و می بایست برای نسل های آینده حفظ و حراست شوند.
نیکشاد گفت: صنعت دامپروری استان اردبیل رتبه 9 کشوری را دارا بوده و در صورت سرمایه گذاری مناسب می تواند در این بخش گام های توسعه ای بیشتری نیز داشته باشد.
وی همچنین اضافه کرد: این استان در پرورش گاومیش رتبه 3 کشوری، در گوسفند رتبه 7 کشوری ، در گاو آمیخته رتبه13 کشوری و در گاومیش رتبه 15 کشوری را دارا می باشد.
به گفته وی، 12 کارخانه تولید خوراک دام با ظرفیت اسمی سالانه 264 هزار تن و ظرفیت عملی 231 هزار تن فعال بوده و 53 تشکل مربوط به بخش دامپروری نیز در آن مشغول فعالیت می باشد.
در این آیین ضمن قدردانی از زحمات مهندس معرفت آذری، مهندس نوبخت اژدری به عنوان سرپرست جدید معاونت بهبود تولیدات دامی این سازمان معرفی شد.
6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.