' گردنه حیران که نقطه اتصال استان اردبیل به گیلان است با حجم بالای تردد ها روبرور بوده و به دلیل اختلاف ارتفاع و چندین منطقه سر بالایی با شیب تند باعث ایجاد مشکلات و صدمات به مسافران می گردد.
کارشناسان معتقدند باریک بودن عرض تونل انتهای جاده آستارا به اردبیل که درحدود یک کیلومتر عرض دارد باعث تشدید ترافیک گردنه حیران می شود، اخیرامسئولین استان اعلام کردند لازم است برای رفع مشکلات ترافیکی حیران تونلی در موازات تونل فعلی گردنه حیران انجام شود .
معمولا در استان اردبیل بجای تلاش برای رفع سریع مشکلات وعده های اجرای طرح های بزرگ داده می شود که بیشتر مواقع غیر قابل اجرا و برخی مواقع نیز بدلیل زمان بر بودن آن اهمیت ندارند، ایجاد تونل فوق در صورت تامین اعتبار و حتی اجرای بسیار سریع احداث آن چندین سال زمان نیاز دارد بنابراین مردم باید تا آن زمان متحمل مشکلات باشند.
حجت فتاحی رئیس پلیس راه استان اردبیل در این باره گفت:جاده فعلی گردنه حیران پاسخگوی تقاضای تردد نیست و به ویژه در ایام تعطیل با مشکل ترافیک مواجه می شویم و ضرروت دارد تونلی به موازات تونل فعلی گردنه حیران در ابتدای جاده اردبیل - آستارا احداث شود .
وی گفت: این جاده تنها جاده ارتباطی گیلان، آذربایجانشرقی و آذربایجان غربی است و با توجه به افزایش خودروها در سال های گذشته و افزایش تردد جاده فعلی پاسخگو نیست.
رئیس پلیس راه استان اردبیل تاکید کرد: ضروری است با احداث یک تونل دیگر مسیر رفت و برگشت این بخش از گردنه حیران تفکیک شود تا بتوان ترافیک را مدیریت کرد.
فتاحی با بیان اینکه این طرح در شورای ترافیک نمین و اردبیل مطرح شده است اضافه کرد:احداث تونل بر عهده استان اردبیل است و انتظار می رود شورای ترافیک استان تصمیم عاجلی در این خصوص اتخاذ کند.
وی تاکید کرد: به دلیل اینکه میزان تردد در روزهای تعطیل افزایش می یابد بارها پلیس راه اردبیل مجبور به یک طرفه کردن تونل کرده است .
کارشناسان معتقدند بازگشایی جاده کنار گذر تونل با هزینه بسیار اندک و در عرض چند ساعت علاوه بر رفع مشکل تونل و جلوگیری از صدمات و مشکلات مسافران پیگیری احداث تونل نیز میسر خواهد بود .
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.